دلگان گرمترین شهر کشور؛ وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: عصر روز چهارم خردادماه ۱۷ ایستگاه هواشناسی دمای بالای ۴۰ درجه را ثبت کردند که دلگان با ثبت دمایی ۴۵.۲ درجه گرم ترین شهر کشور شد.

محسن حیدری  با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید گفت: از لحاظ دمایی گرمای هوا همچنان در سیستان و بلوچستان تداوم خواهد داشت.

وی توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت انجام شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر بر ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی در ایستگاه هواشناسی این شهر را تا ۲ هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: باد شدید و گرد و خاک تا اواخر هفته آینده با تشدید جریانات شمالی در شمال سیستان و بلوچستان و در سایر نقاط استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به شمال استان و افزایش غبار رخ خواهد داد.

حیدری با بیان اینکه از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود عنوان کرد: احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات پرهیز کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار