استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحقق شعار سال در استان و رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی با رویکرد دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت شهادت خادالرضا رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی دیپلماسی کشور را ارتقا داد و جبهه مقاومت را تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات ارزشمند رییس دولت سیزدهم در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد، افزود: آیت‌الله رئیسی همواره به مردم امید می‌داد و بحران‌هایی که کشور با آن مواجه بود را حل کرد و کارگاه‌های راکد را رونق بخشید.

حیدری اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی مدیریت میدانی داشت و در کنار ۴۷ سفر استانی، سفر‌های خارجی متعددی انجام داد و جایگاه دیپلماسی خارجی کشور را ارتقا داد و با مدیریت میدانی و پیگیری مستمر تحول بزرگی در کشور ایجاد کرد.

وی معنویت و اخلاق‌مداری را از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی عنوان کرد و گفت: رییس‌جمهور شهیدمان در راه خدمت به مردم به شهادت رسید و الگوی ارزشمندی از خود برای آیندگان برجا گذاشت.

حیدری تاکید کرد: بی‌شک فقدان آیت‌الله رئیسی غم بزرگی در دل‌های ما بر جا گذاشت، اما این حادثه دلخراش نباید خللی در کار‌ها ایجاد کند و مدیران با عزم جدی راه ایشان را ادامه دهند.

وی ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های دانش‌بنیان را از مهمترین خدمات دولت آیت‌الله رئیسی برشمرد و اظهار داشت: رییس دولت سیزدهم در دفاع از نخبگان گام‌های زیادی برداشت و در بیش از دو سال اخیر اعتبار قابل توجهی برای توسعه فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان برای کشور اختصاص داد.


بیشتر بخوانید


حیدری بیان داشت: در جریان سفر اول و دوم رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت به استان نیز برای ارتقای شرکت‌های دانش‌بنیان اعتبار قابل توجهی به استان اختصاص داده شد.

وی ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کردگان دانشگاهی را از کارویژه‌های پارک علم و فناوری عنوان کرد و بیان داشت: هر چه بتوان از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت کرد به همان میزان در رونق تولید و اشتغال گام برخواهیم داشت.

حیدری با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: در دانشگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی و شهرستان‌ها فضای فیزیکی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شود.

وی افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتقای شاخص‌های توسعه استان به جد مدنظر قرار گیرد.

حیدری بهره‌گیری از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی، تسریع در تکمیل زیرساخت‌های توسعه فناوری در استان، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تقویت پیوند بین پارک، دانشگاه و نخبگان را از مهمترین مصوبات این نشست اعلام کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید اقلام مورد نیاز و مصرفی خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان تامین و خریداری و بانک‌ها نیز با پرداخت تسهیلات از فعالیت‌های دانش‌بنیان حمایت کنند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست نیز زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد ریال برای توسعه فیزیکی فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان کلنگ‌زنی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.