مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از کشت بلوبری در یک هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از احداث اولین مزرعه بلوبری و پرورش این محصول در یک هکتار از اراضی کشاورزی روستای سوته از توابع مرکز جهاد کشاورزی پنبه زارکتی شهرستان ساری خبر داد.

او با بیان اینکه کاشت و پرورش بلوبری در ایران هنوز رواج ندارد ولی باغداران پیشرو و تلاشگری هستند که به پرورش این میوه پر خاصیت و پر تقاضا از طریق نهال یا بذر می‌پردازند، افزود: این مزرعه به روش هیدروپونیک و با پنج هزار اصله نهال مدیریت می‌شود.

علوی با اشاره به اینکه کشت بلوبری به دلیل ارزش و محبوبیتی که پیدا کرده در سراسر جهان در حال افزایش است، گفت: بذر بلوبری را می‌توان در فضای باز کاشت، اما یکی از مزیت‌های مهم کشت گلخانه‌ای بلوبری نسبت به فضای باز این است که می‌توان دوره برداشت را تا دو ماه افزایش داد.

او با بیان اینکه برای کاشت نهال بلوبری تهویه و زهکشی، خاک مناسب و دامنه pH بین ۴.۵ تا ۵.۲ مورد نیاز است، افزود: این گیاهان در مناطقی با خاک اسیدی، امکان پرورش دارد.

علوی با تاکید بر اینکه رشد بلوبری از قلمه، مطمئن‌ترین روش تکثیر است، گفت: اگر مزرعه به خوبی مدیریت شود تا گیاهان بلوبری شروعی قوی داشته باشند، آنها می‌توانند تا ۵۰ سال عمر کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار