مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید و شهیدان خدمت در این شهرستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت رئیس جمهور شهید و شهیدان خدمت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه بهار، سخنگوی وزارت دفاع، فرماندار بهار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار، مسئولین اجرایی شهرستان و حضور پر شور مردم در مسجد سیدالشهدا شهر بهار برگزار شد.

 در این مراسم سخنگوی وزارت دفاع با تسلیت حادثه غمبار شهادت آیت اله رییسی و همراهان گفت: حضور میلیونی مردم و دلدادگان و ادای احترام به شهدا و برگزاری مراسم باعظمت نشان دهنده محبوبیت و جایگاه والای شهدا در بین مردم است.

سردار رضا طلایی نیک با اشاره به سالروز سوم خرداد اضافه کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی برای ادامه پیروزی‌های زنجیره‌ای رزمندگان در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف بود و نشان داد اگر ملت و رزمنده‌ای به خدا دل ببندد و با تمام وجود در عرصه جهاد و شهادت حاضر شوند؛ خداوند آنها را یاری خواهد کرد.

او گفت: وجود شهدایی از سه نسل انقلاب، دفاع مقدس و جوان در کنار یکدیگر در این حادثه، نمادی از پیوند بین سه نسل در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رییسی است.

او نقش «خانواده» را در محبوبیت و ولایی شدن و رسیدن به جایگاه معنوی بسیار مهم برشمرد و گفت: کسی که در خانواده‌ی ساده زیست و متدین رشد می‌کند؛ قطعا بهترین راه را طی می‌کند.

سردار طلایی نیک افزود: «تاسی از حوزه‌های علمیه» و قرارگیری دین به عنوان مبنای زندگی و معرفت افزایی در طول زندگی، تحول آفرین است و انس با روحانیت می‌تواند در تقویت ایمان و تقوا موثر باشد و سبک زندگی را در مسیر الی الله تقویت کند.

او «پیوند با ولایت» را از ویژگی‌های آیت الله رئیسی برشمرد و گفت: ایشان مشق‌های زندگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی خود را از امامین انقلاب به عنوان سرمنشا و ملجا اصلی انقلاب و ولایت دریافت می‌کردند و رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنای کار دولت آیت الله رئیسی بود.

او تاکید کرد: شهید رئیسی ثابت کرد می‌توان رئیس جمهور بود و در «ولایت مداری» ثابت قدم بود و مانند برخی دولت‌ها، از مسیر منحرف نشد.

طلایی نیک «خودسازی» را از ویژگی‌های شهید رئیسی دانست و گفت: انس با نماز، معنویت و اهل بیت و استمرار آن در دوران ریاست جمهوری باعث محبوبیت او و الطاف الهی به ایشان شد.

او افزود: شهید رییسی بر اساس «تکلیف مداری» و مسئولیت پذیری و بنا به ضرورت، در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های قضایی، اجرایی و فرهنگی حضور یافت و موفق بود و باید کارگزاران و مدیران نیز باید از ایشان الگو گیرند.

سردار طلایی «مدیریت جهادی» و خستگی ناپذیری و کسب رضای خدا را از ویژگی‌های رییس جمهور شهید دانست و گفت: دقت، عدالت، حقانیت و منافع ملی و حق و قانون، مبنای تصمیم گیری‌های ایشان بود.

سخنگوی وزارت دفاع تصریح کرد: برقراری سفر‌های پیاپی استانی و حضور در مناطق محروم از هنر راهبردی و مدیریت جهادی نشات می‌گرفت و «کاهش فاصله صف و ستاد» و بالا بردن تراز ریاست جمهوری نتیجه‌ی اخلاص در عمل و مردمی بودن و تدین ایشان بود.

او افزود: آیت الله رئیسی علی رغم داشتن بصیرت و نگاه سیاسی، جناحی نبود و نگاه «فراجناحی» و ملی داشت.

طلایی نیک گفت: پرورش استعداد و استفاده از نعمت فکر و اندیشه و علم از شاخص‌های دیگر برای رسیدن به مقام معنوی، ملی و بین المللی شهید جمهور بود.

سخنگوی وزارت دفاع گفت: شهید رئیسی، بنیان مکتب خدمت را مبنای اعتقادی گذاشت و با الگوگیری از اسناد بالادستی فکری و نظری، بر پیاده سازی الگوی عملیاتی و مصداقی مکتب خدمت به معنای واقعی و مورد انتظار شهدا و امام (ره) تاکید کرد.

رضا طلایی نیک تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی متکی به مکتب ولایت و اسلام ناب محمدی (ص) است و کشور ما بر این مبنا و نهادینه شدن اصل مکتب، سخت‌ترین شرایط را با صلابت پشت سر گذاشته است.

او با تاکید بر سرمشق گرفتن از شهدای خدمت گفت: سبک زندگی دینی، ایمانی، اخلاص و عمل صالح، اهتمام داشتن و نوعدوستی، منحصر به ریاست جمهوری نیست و این سبک و مکتب خدمت آیت الله رئیسی است که خدمتگزاران، مدیران و کارکنان دستگاه اجرایی با نیت خالصانه برای خدا و ولایت مداری و خطرپذیری و مشورت در دستور کار قرار دهند.

او تصریح کرد: اخلاص رییسی و تواضع و فروتنی در برابر مردم بیش از گذشته نمود یافت و ایشان در راستای عدالت گرایی، فساد ستیزی، توجه به حقوق عمومی در ساختار دولت تغییراتی داد و به رانت و فساد مالی و مدیریتی بعضی از دولتی‌ها رسیدگی کرد و بعد به دستگاه قضا ارجاع داد.

طلایی نیک افزود: معرفت، محبت، عبودیت رئیسی در پیشگاه الهی و شخصیت ولایتمدار و خدمت بی‌منت و مجاهدت در عرصه داخلی و خارجی زبانزد بود؛ به گونه‌ای که هیئت‌ها، دوستان ملت ایران و

کشور‌های همبسته و حتی کشور‌های دارای زاویه با کشور ما، پیام تسلیت دادند و عزت و عظمت دیپلماسی مقاومت آفریده شد و میدان و دیپلماسی به هم نزدیک شد.

اوبا تاکید بر تکلیف مردم در انتخابات پیش رو گفت: مردم ایران می‌توانند در انتخابات‌ها معیار عینی و شفاف داشته باشند و با درک و با تکیه بر سبک زندگی شهید رییسی و رفتار و مدیریت جهادی و تطبیق معیار ها، انتخاب اصلح سخت نخواهد بود.

او تصریح کرد: به ثمر نشستن اقدامات و هزاران خدمت در دولت ۳۳ ماهه و قوت گرفتن جریان پیشرفت و تحول در اقتصاد، نشان دهنده انتخاب اصلح مردم در سه سال گذشته بود و مردم ما در ۸ تیر باید با تکیه بر شاخص‌ها و معیار‌ها رئیس جمهور انتخابی و ولایی را انتخاب کنند تا راه رئیس جمهور صالح، استمرار یابد و اقدامات نیمه تمام را به سرمنزل مقصود برساند.

طلایی نیک اقتصاد ملی، پیشرفت همه جانبه، شرایط امنیتی منطقه و انسجام و حفظ هویت اسلامی و ایرانی و حوزه‌های فرهنگی را اولویت اصلی کشور برشمرد و گفت: امیدواریم دولت بعدی اولویت‌ها را در نظر بگیرد و مانند دولت مردمی فاصله‌هایی را که باعث فتنه می‌شد؛ کاهش دهد.

برچسب ها: شهید ، مراسم شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.