وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تهدید کرد ارتباط کنسولی بین نمایندگی اسپانیا در اسرائیل و فلسطینیان را قطع می‌کند.

یسرائیل کاتس وزیر امور خارجه اسرائیل گفت تصمیم گرفته است پس از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا در این هفته، ارتباط بین نمایندگی اسپانیا در اسرائیل و فلسطینیان را قطع کند.

کاتس گفت این اقدام که کنسولگری اسپانیا در اورشلیم را از ارائه خدمات به فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی منع می‌کند، در پاسخ به اظهارات یولاندا دیاز، معاون نخست وزیر اسپانیا صورت گرفت که گفته بود می‌خواهد فلسطین را از دست سرزمین‌های اشغالی آزاد کند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، اخیرا اعلام کرد که مراسم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در ۲۸ مه انجام خواهد شد.

تاکنون ۱۴۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

در حال حاضر، تنها هشت کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا -لهستان، بلغارستان، رومانی، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس- فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند. از این میان، تنها سوئد در سال ۲۰۱۴ فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

اتحادیه اروپا علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک متعدد در این اتحادیه، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

تمام کشور‌های آفریقایی - به استثنای کامرون و اریتره - فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند.

در اواسط آوریل، ایالات متحده قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل که راه را برای عضویت کامل فلسطین در سازمان جهانی هموار می‌کرد، مسدود کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۲:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۳
اسراییل آخه چیکاره است که جلوگیری می‌کنه یعنی هیچ کشوری از پسش بر نمیاد هان مگه همچین چیزی ممکن است یه لگد بزنن به این کشور اسراییل کلک کار رو بکنن چرت اینقدر این طرف اون طرف میکنن کار اسراییل دیگه باید یک سره بشه کلا از صفحه روزگار تا چند وقت دیگه محو خواهد شد نگران نباشید
آخرین اخبار