مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم گفت: همزمان با ورود عشایر به منطقه طرح واکسیناسیون فلج اطفال در بین عشایر آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم با اشاره طرح واکسیناسیون فلج اطفال در بین عشایر این منطقه گفت: اجرای  این طرح  از ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ با ۲۵ تیم ۳ نفره، از کارکنان  شبکه بهداشت و با همکاری ادارات مختلف، فرمانداری، شهرداران، بخشداری‌ها، اداره امور عشایر، هلال احمر، منابع طبیعی و اداره آب با تأمین خودرو مناسب آغاز شد.

ماشاالله محمدی افزود: هدف از اجرای این طرح، ریشه‌کنی بیماری مهلک و ناتوان کننده فلج اطفال است که  با همسایگی دو کشور آلوده به این ویروس، افغانستان و پاکستان و تردد‌های بین‌المللی بسیار، هر زمان امکان بازگشت بیماری به کشور وجود دارد و اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال، بین اتباع و جمعیت عشایری، بسیار ضروری است.

وی گفت: با توجه به جمعیت عشایری شهرستان سمیرم با جمعیت ۲۵۵۶۶ نفر و گستردگی وسیع اجرای این طرح، تیم‌های بهداشتی را با مشکلاتی مثل تأمین خودرو مناسب، مواجه کرده که با هماهنگی و همکاری فرماندار و ادارات هم اکنون در حال اجرا است.

محمدی عنوان کرد: بررسی کارت واکسیناسیون کودکان، آموزش انتقال بیماری از انسان، دام و حیوان، جوانی جمعیت و فرزند آوری همراه با توزیع کتابچه راهنمای خود مراقبتی خانواده از جمله برنامه‌های این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.