آشیانه آل محمد (ص) این بار میزبان مردی در قامت شهید جمهور

شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام و آشیانه آل محمد (ص) تنها پس از ۱۰ روز میزبانی از رئیس جمهور مردمی و محبوب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، این بار میزبان همان مرد در قامت شهید جمهور شده است.

پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و یاران شهیدش صبح امروز (سه شنبه) از محل میدان شهدا تا مصلای تبریز بدرقه و تشییع شد و سپس پیکر مطهر رئیس جمهور به قم منتقل می‌شود.

طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پیکر‌های مطهر شهدای خدمت از حدود ساعت ۱۶:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) عمود ۱۸ به سمت مسجد مقدس جمکران با حضور پرشور و گسترده مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه شهر کریمه اهل بیت (ع) تشییع خواهد شد.

به همین مناسبت و با تمهیدات استاندار قم، مدارس این استان امروز بدلیل استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت تعطیل و دانشگاه‌ها و ادارات این استان نیز تا ظهر فعالیت خواهند داشت.

همچنین تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی قم تا ساعت ۱۲ فعالیت خواهند داشت.

محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز از آمادگی مدیریت شهری در برگزاری شایسته آیین تشییع شهدای خدمت در قم خبر داد و گفت: سیاه‌پوشی شهر آغاز شده و شهرداری قم اقدام‌های لازم جهت فراهم کردن بستر مناسب برای عزاداری مردم را آغاز کرده است.

همچنین همزمان با آیین تشییع آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید و شهدای راه خدمت، ناوگان اتوبوس‌رانی قم به سرویس‌دهی رایگان خواهد پرداخت.

با دستور ویژه سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در خدمت‌رسانی حداکثری به شهروندان، سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری قم در مسیر بازگشت تشییع پیکر شهدای راه خدمت از مسجد مقدس جمکران در بلوار پیامبر اعظم (ص) به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

همچنین ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم نیز از ساعاتی پیش از آغاز مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا در بلوار پیامبر اعظم (ص)، با تمام ظرفیت و فعالیت تمامی خطوط منتهی به هسته مرکزی شهر و محل آغاز مراسم تشییع در خدمت شهروندان گرامی برای حضور در این مراسم خواهد بود.

سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم نیز با بیان این که به دلیل آیین تشییع پیکر‌های مطهر شهدای خدمت، محدودیت‌های ترافیکی در بلوار پیامبر اعظم (ص) تا مسجد مقدس جمکران اعمال خواهد شد به شهروندان توصیه کرد: با توجه به حجم ورود زائران و مهمانان به شهر مقدس قم و ظرفیت محدود پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران جهت کمک به روانی ترافیک و جلوگیری از قرار گرفتن در راه بندان و گره‌های ترافیکی و اختصاص ظرفیت پارکینگ‌ها به زائران و مهمانان از تردد با وسیله نقلیه شخصی به خصوص در محدوده بلوار پیامبر اعظم جدا خودداری نموده و حتی الامکان از وسایل نقلیه عمومی و ناوگان اتوبوسرانی استفاده نمایند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
انگارهفته پیش بود رفتم حرم برای دیدن روی ماهتان رئیسی عزیز چنان دربهت وناباوری هستم دیگر ان صدای گرم وصمیمی شنیده نمیشود رفتی پیش جدت اباعبدلله مظلومانه شهید جمهور تاابد درقلبمان جاداری راهت ادامه دارد
آخرین اخبار