کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی، حفظ سواد رسانه‌ای در شرایط شهادت رئیس جمهور را از نکات مهم برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی به وسیله دشمن دانست.

مطلبی‌پور کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: متاسفانه دیروز بالگرد حامل رئیس جمهور و هیأت همراه لحظاتی بعد از حرکت از صفحه رادار محو شد و پیش بینی‌ها از نیمه‌ دیشب محتمل بر فوت سرنشینان بود؛ در نهایت بعد از اذان صبح امروز بالگرد پیدا و خبر شهادت سرنشینان آن اعلام شد که خبری تلخ و شوک آور برای جامعه بود.

او افزود: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب به عنوان سنگرگاه ملت با صبر و آرامش به مردم اطمینان دادند که هیچ اختلالی در روند اداره کشور ایجاد نمی‌شود و طی ۵۰ روز آینده انتخابات مجدد برای تعیین رئیس جمهور جدید برگزار می‌شود.

مطلبی‌پور بیان کرد: در چنین شرایط خاصی که مردم به اخبار جدید تشنه هستند، فضا برای انتشار اخبار ناقص و شایعات توسط دشمن فراهم می‌شود و از آنجایی که ملت ما دشمنان قسم خورده زیادی دارد، در این قضیه سعی بر بهم زدن آرامش مردم و خوراندن اخبار کذب به آن‌ها خواهند کرد که نقش رسانه‌های داخلی در اینجا باید پررنگ‌تر شود.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر رسانه‌ای در خراسان جنوبی ادامه داد: در این شرایط سواد رسانه‌ای بسیار مهم است از این جهت که هم مردم می‌بایست هوشیاری خود را حفظ کنند و هم رسانه مراقب باشد پاس گل به دشمن ندهد و تمام تلاش‌ها بر این سمت باشد که در این زمان که تشنگی و کنجکاوی افکار عمومی زیاد است، بسیار دقیق، چابک و بدون جو زدگی یا کند بودن، اخبار دقیق و درست را برای رفع تشنگی مخاطب منتشر کند.

او عنوان کرد: هشیار باشیم که در پس اخبار دروغ و شبکه‌های فارسی زبان دشمن چه افرادی، با چه هدفی و کدام منبع اعتباری نشسته اند؛ آن هم افرادی که خیر و صلاح کسی را نمی‌خواهند و حمایتشان از نسل کشی برای جهانیان اثبات شده است.

مطلبی پور در ادامه به شخصیت شهید جمهور آیت الله رئیسی اشاره و تصریح کرد: ایشان شخصیتی جهادی و میدانی داشتند و از زمان ریاست، بر کرسی خود ننشسته و دائما در حال سفر و پیگیری مسائل و مشکلات مردم بودند؛ ایشان از فشار اقتصادی روی مردم که حاصل تحریم‌ها بود آگاه بوده و تمام دغدغه شان جبران سختی‌ها بود؛ لحظه‌ای برای پیگیری درنگ نمی‌کردند و به گفته خودشان حتی اگر لازم بود بار‌ها به یک مکان برای پیگیری مشکلات سفر می‌کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار