آیین‌نامه طرح ملی لیگ همگانی چوگو بزودی تدوین و اجرایی می‌شود.

نایب رئیس و دبیر انجمن بطور جداگانه با توحید خانواری سرپرست دفتر امور مشترک انجمن‌های فدراسیون و دکتر مهدوی دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی دیدار و پیرامون برنامه‌های عملیاتی انجمن گفتگو کردند. 

رئیس انجمن بااشاره به مطالبه رده‌های سنی خانواده ورزش چوگو در سراسرکشور مبنی بر برگزاری رویداد‌های کشوری گفت؛ اینکه ورزشکارانی از اقصی نقاط کشور ازطریق انجمن و فدراسیون پیگیر برگزاری مسابقات قهرمانی چوگو هستند یک حق مسلم و مبرهن است لاکن برای پایان بخشیدن به خواسته‌های خانواده ورزش چوگو باید تمهیدات دیگری و رویکرد متنوع و جدیدی داشت.

رئیس ورزش چوگوی ایران افزود؛ یکی از ابتکارات انجمن تدوین آیین‌نامه راهبردی است که درآن به چشم انداز وافق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این ورزش کهن تصریح داردوقطعا سازوکار طرح ملی چوگو نیزبطور مجزا تدوین می‌یابد.

مهدوی دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی ضمن قدرسپاسی از ارکان اصلی انجمن برای تمرکز بر روی آگاهی بخشی عمومی از طرق مختلف درتأیید نقطه بیانات مسوولان انجمن گفت: پیشنهاد می‌شود انجمن آیین‌نامه لیگ همگانی چوگو با تقسیم بندی استان‌های کشور به ۴ تا۵ منطقه و راهکار‌های اجرایی آن از شهرستان تا استان و منطقه تدوین و پس از تصویب در فدراسیون به هیأت ورزش‌های همگانی استان‌ها ابلاغ می‌گردد. 

دبیر فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: این آیین‌نامه درقالب یک طرح ملی تعریف می‌شود که متعاقب آن اعتبار هم برای اجرای آن که استان‌ها را مکلف به شرکت خواهدکرد، پیش بینی می‌گردد.

 توحید خانواری رییس دفتر امور مشترک انجمن‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: فدراسیون آمادگی کامل برای عملیاتی کردن تقویم انجمن چوگو در استان‌ها دارد وهیات‌های همگانی استان‌ها نیز به منظور کسب امتیازات مقرر در طرح ارزیابی عملکرد، برای میزبانی مسابقات قهرمانی چوگو اقبال نشان خواهند داد.

یوسف فتحی دبیر انجمن ورزشی چوگو نیز با اشاره به رویکرد اجرایی انجمن گفت: بحث لیگ چوگو اکنون درحال برگزاری است و خوشبختانه کمیته چوگوی استان فارس دراین عرصه بسیار موفق عمل کرده است. 

فتحی افزود: انجمن برای شکل‌گیری کمیته متناظر دراستان‌ها با هیأت‌های همگانی درتعامل تنگاتنگ است و ان شاءالله بزودی جامعه هدف ازلحاظ کمی بیشتر خواهد شد.

پولاد خسروی نایب رئیس انجمن هم درخصوص ارتقاء سطح علمی داوران ورزش چوگو گفت؛ برابر درخواست رئیس انجمن از آکادمی فدراسیون، بزودی سرفصل داوری درجه ۲چوگو ویژه داوران فعال این ورزش وبرنامه ریزی برای اجرای آن به آکادمی تقدیم می‌شود.

نایب رئیس ورزش چوگوی ایران افزود: ماتعداد محدودی داور فعال درجه ۳ داریم که سال‌ها از مهلت اعتبار آن گذشته و شایسته است که انجمن یکدوره طراحی و سپس در تهران یا استانی اجرایی نماید.

 محمد جهانبخش رییس کمیته فنی ورزش چوگوی ایران در ارتباط تلفنی واعلام مواضع موفق انجمن در ارائه راهبرد‌های مزبور گفت: کمیته فنی انجمن طرح ملی پیشنهاد شده لیگ چوگو را قبلآ اجرایی کرده و مصمم به تحقق آن در تمامی استان‌ها بر اساس شاخص‌های تعریف شده منطقه محور هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار