سرقت تجهیزات مخابراتی بلای جان شرکت مخابرات

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با اعلام اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی در کرمانشاه بلای جان این شرکت شده است، گفت : سرقت این لوازم و تجهیزات موجب ایجاد اختلال در ارائه خدمات به مشترکان تلفن ثابت شرکت مخابرات شده و ارتباطات را تحت شعاع قرار داده است.

حمیدرضا امیری مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی تنها مربوط به کرمانشاه نیست و در اغلب استان‌های کشور وجود دارد، گفت : در سال‌های اخیر تعداد سرقت‌ها در برخی از استان‌ها از جمله کرمانشاه افزایش یافته است.

وی گفت: قبلا بیشتر شاهد سرقت‌های ریز تجهیزات مخابراتی از جمله سیم تلفن بودیم، اما اکنون سارقان به سمت کافونوری‌ها (صندوق تجهیزات شبکه) آمده اند و این موضوع منجر به ایجاد اختلال در خدمات رسانی به مشترکان شده است

وی گفت: سرقت تجهیزات مخابراتی سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به شرکت مخابرات استان کرمانشاه وارد می‌کند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه در ادامه سخنانش با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی و همکاری دادگستری با مخابرات منطقه در جهت مبارزه با سرقت تجهیزات مخابراتی گفت: متاسفانه سرقت تجهیزات مخابراتی بیش از پیش در استان افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده تا امکاناتی که باید در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان مورد استفاده قرار بگیرد صرف جایگزینی تجهیزات به سرقت رفته شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که سرقت تجهیزات مخابراتی برای مخابرات و مردم ایجاد می‌کند قطع خطوط تلفن ثابت مشترکان و بالطبع آن قطعی اینترنت منازل و سازمان‌ها است.

امیری ابراز امیدواری کرد با تعامل بیشتر مخابرات با نیروی انتظامی و همکاری مردم شاهد کاهش سرقت تجهیزات مخابراتی باشیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی مانند بالا بردن ارتفاع تجهیزات، بتن کاری و استفاده از حفاظ و قفل انجام شده، اما زیاد کارساز نبوده و همچنان شاهد سرقت تجهیزات مخابراتی در شهر کرمانشاه هستیم.

وی از مردم خواست نسبت به حفظ و حراست از امکانات مخابراتی همکاری بیشتری با مخابرات منطقه داشته باشند و جهت جلوگیری از قطعی ارتباط تلفنی و اینترنت منزل و محل کار خود در صورت مشاهده سرقت سیم‌ها و امکانات مخابراتی در طول شبانه روز با تلفن ۱۱۰ و یا شماره ۳۷۲۹۴۸۰۰ تماس بگیرند.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه اضافه کرد: تیم‌های فنی و عملیاتی مخابرات کرمانشاه به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به مشترکان است و در اولین فرصت جهت پایدار نگه داشتن ارتباطات نسبت به رفع خرابی اقدام کنند.

امیری تعداد تلفن‌های منصوبه ثابت استان کرمانشاه را اکنون ۵۰۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد اکنون ۶۵ هزار تلفن ثابت به اینترنت متصل است.

مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان کرمانشاه را کمتر از میانگین کشوری یعنی ۲۸ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در کشور حدود ۳۰ درصد است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار