افزایش مشارکت مردم در جهش تولید با توسعه حضور شرکت‌های دانش بنیان در صنعت

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از مشارکت مردم در جهش تولید نشات گرفته از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است و با این اقدامات می‌توانیم شاهد افزایش مشارکت مردم در جهش تولید باشیم. 

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی٬ عضو کمیسیون آموزش٬ تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید گفت: یک بخشی از مشارکت‌های بخش خصوصی و مردم در اقتصاد ناشی از مشارکت همین شرکت‌های دانش بنیان است.

وی در ادامه بیان کرد: استفاده از بخش خصوصی و مردمی در جهش تولید همواره در شعار‌های سال رهبری مد نظر قرار گرفته بود، بخشی از مشارکت بخش خصوصی همان مشارکت‌های سنتی و کلاسیک در اقتصاد است که دارای نقش قابل اهمیتی است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بخشی از مشارکت مردم در جهش تولید نشات گرفته از مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه است. باید به این بخش توجه شود که سرمایه‌های مردم در بخش تولید در کشور اثر گذار است و این سرمایه‌های مردم باید به سمت تولید هدایت شود تا هم نقدینگی از بازار جمع شود و هم این که تولید رونق بگیرد و اقتصاد رشد کند.

فلاحی افزود: با توجه به این که در مقایسه با خیلی از کشور‌ها شرکت‌های دانش بنیان ما نوپا هستند، نیاز به شتاب دهنده‌ها و همچنین نیاز به کمک دستگاه‌های دولتی و خصوصی است و باید توجه ویژه‌ای به آن ها شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: در بحث توسعه شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری کشوری هستیم که در چند سال اخیر رشد خوبی داشته ایم و اگر بخواهیم به این شرکت‌ها توجه ویژه‌ای شود بحث مشارکت آن ها در تولید طبیعتا رشد آن ها را تسریع خواهد بخشید.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: از سوی دیگر در بحث تولید استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان تولید و بهره وری و ارز آوری را در کشور افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: از سوی دیگر ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید منجر به ایجاد تنوع در حوزه تولید می‌شود و همچنین باعث شکسته شدن قیمت برخی کالا‌های انحصاری در کشور می‌شود. 

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به این که به این وسیله ثمرات توجه به شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور به عینه دیده خواهد شد؛ ادامه داد: قدم اول برای دانش بنیان شدن صنایع این است که صنایع خودمان را توجیه کنیم و آن ها را با اثراتی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند بر رونق تولید آن ها داشته باشند٬ آشنا کنیم.

عضو کمیسیون آموزش٬ تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: از سوی دیگر وزارت خانه‌های مسئول و معاونت عملی باید همکاری لازم را انجام دهند و زمینه حضور بیشتر شرکت‌های دانش بنیان را در اقتصاد به وجود بیاورند، علاوه بر این باید شرکت‌های دانش بنیان را پشتیبانی کنیم تا آن ها در مراحل اولیه تولید که نیاز به کمک و شتاب دهنده دارند، بتوانند با هم افزایی سایر دستگاه‌ها ایده‌های فن‌آورانه خود را به محصول تبدیل کنند.

فلاحی ادامه داد: عمده این شرکت‌های دانش بنیان جوان و نوپا هستند و سرمایه اولیه آن ها محدود است و برای حضور آن ها در اقتصاد کشور نیاز به حمایت دارند، به همین دلیل هم مجلس قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب و تمام حمایت‌های لازم را از آن ها انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار