هیچکس درختان چیتگر را قطع نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچکس درختان چیتگر را قطع نمی‌کند، اما وقتی درختان خشک شود دیگر بحث متفاوتی است.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور کار امروز شورا گفت: در این جلسه یک نطق پیش از دستور و گزارشی از یکی از محلات تهران ارائه خواهد شد. همچنین دو نفر از اعضای کمیسیون ماده ۱۴ شهرداری تهران که مربوط به تصمیم‌گیری‌ها در معاملات شهرداری است، انتخاب خواهند شد.

وی افزود: بررسی بهای خدمات فرهنگی و تفریحی نیز امروز به سرانجام خواهد رسید و بهای خدمات مراکز در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز که هر ساله نرخی را برای این منظور تعیین می‌کنند مورد بررسی و تصویب اعضا قرار می‌گیرد. پس از آن نیز تغییر نام و دو حسابرسی در دستور کار شورا قرار گرفته است.

چمران در پاسخ به سوالی درباره ساخت هتل‌های پنج ستاره در برخی از بوستان‌های جنگلی تهران گفت: هنوز در این باره چیزی به شورا ارسال نشده و قطعا چنین موضوعاتی تا در شورا تصویب نشود، عملیاتی نخواهد شد. پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده بود و میراث فرهنگی نیز نسبت به موضوع ساخت هتل تشویق و ترغیب بسیاری دارد؛ لذا شهرداری در زمینه‌هایی که در اختیار دارد می‌خواهد هتل‌هایی بسازد؛ اما این موضوع در پارک نیست در حقیقت در بوستان‌ها به جز آنچه که تصویب شده مگر در شرایط خاص چیزی ساخته نخواهد شد. در پارکی که سبز است جای هیچ چیزی بجز مسجد، کتابخانه و تاسیساتی همچون سرویس بهداشتی و انبار‌های تأسیسات نیست.

وی درباره ساخت تونل شهید متوسلیان که پیشتر توسط شهردار تهران اعلام شده نیز اظهار کرد: این سوال را باید شهردار تهران تشریح کند. هنوز موضوع به شورا نیامده و در مورد تراموا نیز باید موضوع به شورا بیاید و تصویب شود. در بودجه سال جاری تنها بودجه مطالعات این مباحث دیده شده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تونل شهید متوسلیان از دوره‌های قبل مورد بحث قرار گرفته بود، اما چون منابع مالی بسیاری می‌خواهد باید بخش خصوصی به آن ورود پیدا کند؛ لذا باید فراخوان داده شود و طرح و قیمت‌هایی که اعلام می‌کنند اگر قابل قبول باشد موضوع در نهایت به تصویب برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره ورود واگن‌های جدید به صورت تدریجی از بهمن‌ماه سال جاری نیز گفت: به صورت پله پله موضوع به پیش می‌رود و امیدواریم این واگن‌ها به بهمن‌ماه برسد.

چمران در پاسخ به سوال دیگری درباره قطع درختان در بوستان چیتگر گفت: آقای مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران امسال و سال گذشته درخصوص ابتلای این درختان به نوعی بیماری توضیحاتی را ارائه کرده بودند؛ لذا هیچ نادانی حتی پیدا نمی‌شود برود در چیتگر قطع کند؛ اما اگر درختی خشک می‌شود و قطع می‌کنند دستاویزی می‌شود که هر کسی در گوشه‌ای برای خود موضوع را مطرح کند.

اهدای عضو اوج بخشش یک انسان است

چمران در دویست و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، به سالروز جهانی موزه و میراث فرهنگی و روز ایرانگردی و ایرانشناسی که در تقویم رسمی کشور روز‌های ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت به آنها اختصاص یافته اشاره کرد و دراین باره گفت: ایران، یک کشور دارای تاریخ باستانی و غنی از لحاظ میراث فرهنگی است که این میراث از دوران‌های گذشته به یادگار مانده است. این میراث فرهنگی، گویای عمق تمدن ما به ویژه عمق تمدن و ریشه اسلامی ماست که امیدواریم بتوانیم به خوبی از آنها حفاظت و پاسداری کرده و به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز ملی جمعیت نامگذاری شده است گفت: مقوله کاهش جمعیت یکی از خطراتی است که کشور ما را در این چند ساله با تهدید روبرو کرده بود که این مهم با روشن بینی مقام معظم رهبری دارای اهمیت شد و خوشبختانه برنامه‌هایی برای مقابله با این تهدید و ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت صورت گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با گرامیداشت روز اهدای عضو ضمن گرامیداشت یاد و خاطر اهدا کنندگان گفت: اهدای عضو، اوج بخشش یک انسان است که خوشبختانه برنامه‌های متنوعی در این خصوص برای بزرگداشت جایگاه والای خانواده‌های اهداکننده، حامیان و سفیران زندگی، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ضمن تبریک این روز به ملت ایران اسلامی و همه شیعیانان و متنعم شدن از برکات وجود این حضرت، به برگزاری جشن بزرگ امام رضایی‌ها در تهران اشاره کرد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین مراسم پرشور، گفت: شاهد بودیم که روز جمعه، تهران و برخی شهر‌های دیگر پویش وسیعی با نام "امام رضایی ها" ترتیب دادند که با استقبال گسترده مرردم روبرو شد. از این رو از تلاش‌های شهرداری تهران در برگزاری این جشن با شکوه و حاضران در این پویش معنوی قدردانی می‌کنیم.

چمران، همچنین در پیامی، پیروزی تیم ملی تکواندو کشور در بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در ویتنام را به ملت و کادر فنی و تکواندو کاران تبریک گفت و با ابراز خرسندی از این اتفاق، افزود: خوشحالیم که تیم ملی تکواندو ایران که ۸ سال قبل قهرمان آسیا بود، یک بار دیگر روی سکوی قهرمانی ایستاد و توانست مقتدرانه پرچم میهن عزیزمان ایران را در مجامع بین المللی به اهتزار درآورد.

وی ضمن ابراز انزجار از ادامه جنایت‌ها و بمباران‌های وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه و محکوم کردن حمایت‌های همه جانبه امریکا و غرب در مجامع بین المللی و ارسال تسلیحات نظامی برای قتل عام بیشتر فلسطینی ها، گفت: همزمان با این کشتار‌ها شاهد بیداری مردمی و گسترش جنبش بزرگ دانشجویی در سرتاسر جهان، به خصوص در کشور‌هایی که دولت‌های آنها از جمله، امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا و... حامی رژیم منحوسی همچون اسرائیل جنایتکار هستند؛ شکل گرفته و حالا به یک نهضت بزرگ تبدیل شده است. اما متأسفانه همین دولت ها، به بدترین شکل ممکن و خشن‌ترین رفتار‌ها با این دانشجویان، اساتید و حامیان فلسطین برخورد می‌کنند که این اتفاق نشان دهنده عمق فاجعه و سقوط اخلاقی اروپایی هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم این بیداری جهانی و برکت خون‌های شهدای غزه منتج به پیروزی نهایی مقاومت اسلامی و مردم فلسطین شود.

برچسب ها: شورای شهر ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
الان چندساله پای آن درختان آبی نرفته معلومه خشک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیدواریم
آخرین اخبار