استاندار بوشهر گفت: توسعه و تجهیز نمازخانه‌های ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها باید در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد.

احمد محمدی زاده در نشست ستاد اقامه نماز استان بوشهر اظهار داشت: گسترش فرهنگ نماز در جامعه یک‌اولویت در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و در این مسیر نباید کم کاری شود.

وی افزود: توسعه و تجهیز نمازخانه‌های ادارات و مدارس و دانشگاه‌ها باید در دستور کار مدیران استان قرار بگیرد و به گونه‌ای عمل شود که قشر جوان و نوجوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان به نمازخانه ها، علاقمند شوند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: به طور مستمر، وضعیت نمازخانه‌ها از نظر امکانات و تجهیزات و میزان استقبال از نماز جماعت، رصد می‌شود و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه باید در سنین پایین روی فرهنگ نمازخوانی کار شود تصریح کرد: اگر فرزندان ما در سنین پایین به سمت نماز جذب شوند، این فرهنگ ریشه‌دار شده و گسترش پیدا می‌کند، بنابر این باید روی قشر نوجوان متمرکز شویم.

وی بر لزوم انتخاب امام جماعت برای تمام مساجد استان بوشهر تاکید کرد و گفت: امامان جماعت در واقع یگان‌های عملیاتی حوزه فرهنگ دینی هستند.

استاندار بوشهر ابراز داشت: تامین منابع هزینه‌ای برای اقامه نماز در مساجد امری لازم است که در راستای تامین هزینه‌های حداقلی مساجد انجام می‌شود.

محمدی زاده افزود: تدوین برش استانی سند راهبردی نماز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر انجام، تا با بررسی و تصویب آن، ساز و کار لازم برای ترویج فرهنگ نماز انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.