احداث ۲۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی در مزارع اصفهان

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ۲۶ کیلومتر کانال آبیاری عمومی در مزارع این استان در یک سال اخیر احداث و بهسازی شد.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:احداث این کانال‌های آبیاری عمومی سبب صرفه جویی ۶۰۰ هزار متر مکعبی در مصرف آب کشاورزی شد.

غلامرضا عشاقی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در دهه‌های قبل تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی در استان احداث شده که صرفه جویی ۱۲۲ میلیون متر مکعبی آب را به همراه داشته است.

او با اشاره به اینکه ظرفیت اجرای هشت هزار کیلومتر کانال آبیاری عمومی در استان وجود دارد گفت: پیش بینی می‌کنیم در قالب برنامه توسعه هفتم  ۲۵۰ کیلومتر دیگر احداث شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی اصفهان افزود: ۱۱۸ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب کشاورزی در استان در یک سال اخیر، انجام و سبب صرفه‌جویی به میزان ۴.۴ میلیون متر مکعب شد.

عشاقی گفت: ظرفیت اجرای این طرح به طول ۲۳ هزار کیلومتر در استان وجود دارد و پیش بینی می‌شود که در قالب برنامه توسعه هفتم در ۱۰ هزار کیلومتر دیگر در استان لوله‌گذاری انجام شود.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.