تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و هلال احمر استان امضا شد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت :هلال احمر و بهزیستی در صدر دستگاه‌های پذیرنده مجازات‌های جایگزین حبس هستند.

صبح امروز به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان، اعضای شورای معاونین و مدیرکل جمعیت هلال احمر استان کرمان تفاهم نامه همکاری دوجانبه فی مابین دادگستری کل استان کرمان و جمعیت هلال احمر استان کرمان امضا شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر حمایت دستگاه قضایی استان از جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: این تفاهم نامه با هدف استفاده از محکومین جرایم سبک و فاقد سابقه در جهت خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس و همگرایی اقدامات با جمعیت هلال احمر منعقد شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ضمن قدردانی از اقدامات معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در فراهم کردن زمینه انعقاد تفاهم نامه‌های تخصصی، افزود:یکی از برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان کرمان در سال جاری موضوع استفاده موثر از مجازات‌های جایگزین حبس با رویکرد خدمات عمومی رایگان است.

وی تصریح کرد:در این تفاهم نامه از ظرفیت موجود طرفین تفاهم نامه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد عملیاتی نمودن ظرفیت‌های قانونی مندرج در آئین نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۰۱/۰۲/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی در رابطه با خدمات عمومی رایگان محکومین به حبس استفاده خواهد شد.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد:حضور بیش از ۲۰۰هزار جوان در جمعیت هلال احمر استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی در جهت پیشگیری از وقوع جرائم در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت:در این تفاهم نامه ۲۳تعهد برای طرفین در نظر گرفته شده است که مجدد تاکید می‌کنیم این تعهدات بایستی به خوبی اجرا شوند و صرفا روی کاغذ نمانند.

سید مهدی قویدل معاون دادگستری استان نیز گفت:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای نهادینه سازی نقشه راه مصون سازی جامعه از خطرات احتمالی در زمینه‌های جرم زا و همچنین اشاعه فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوعان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تسکین آلام بشری و فراهم نمودن پیشگیری از وقوع جرائم ارتکابی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده در قوانین بالا دستی که به عنوان یک ابتکار عمل قانون گذار در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در سراسر کشور و همچنین استفاده بهینه و کار آمد از ظرفیت جامعه اقدامات خوبی در قالب تفاهم نامه‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار داشت:در سال گذشته به ترتیب اداره کل بهزیستی و اداره کل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیشترین پذیرنده خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس در استان کرمان بوده اند.
وی تصریح کرد:در سال جاری نیز جمعیت هلال احمر استان کرمان تاکنون تقاضای ۱۴۷ نفر جهت خدمات عمومی رایگان به عنوان جایگزین حبس را به دستگاه قضایی داده است.

وی افزود:امیدواریم باهمکاری کلیه قضات سراسر استان کرمان بتوانیم از ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

قویدل بیان کرد:در سال گذشته نیز تفاهم نامه دیگری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش اقشار در معرض آسیب به ویژه در حاشیه شهر‌ها و مناطق کم برخوردار منعقد شده که با همکاری دو مجموعه اقدامات خوبی اجرا و دردست اقدام می‌باشد.
این مقام قضایی تاکید کرد: در رابطه با کاهش تصادفات و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی اقدامات خوبی در شورای پیشگیری از وقوع جرم با همکاری هلال احمر استان انجام شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار