دهلی نو: نباید به توافق بندر چابهار نگاه محدودی داشته باشیم

سخنگوی وزارت خارجه هند در واکنش به هشدار آمریکا برای تحریم طرف‌های هندی گفت نباید به توافق بندر چابهار نگاه محدودی داشته باشیم.

راندیر جیسوال سخنگوی وزارت خارجه هند در واکنش به هشدار آمریکا برای تحریم طرف‌های هندی در صورت ورود به قرارداد با ایران در قالب توافق همکاری ۱۰ ساله بندر چابهار، گفت: نباید به توافق بندر چابهار نگاه محدودی داشته باشیم.

به گزارش تارنمای خبری ایندین اکسپرس، جیسوال روز جمعه و در جریان نشست هفتگی خود با رسانه‌های هندی در پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در رابطه با هشدار آمریکا به هند درباره توافق همکاری ۱۰ ساله در بندر چابهار با ایران، اظهار کرد: ایالات متحده نشان داده است که اهمیت توافق بندر چابهار را برای تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان، درک می‌کند.

وی با بیان اینکه نباید از دیدگاهی تنگ‌نظرانه به این توافق همکاری بلندمدت نگاه کرد، افزود: می‌خواهم بار دیگر آنچه را که سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند پیش‌تر در رابطه با توافق همکاری در بندر چابهار گفت را تکرار کنم که ما نباید به این موضوع نگاه محدودی داشته باشیم.

جیسوال در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تعهد هند در قبال توافق همکاری ۱۰ ساله بندر چابهار این است که در همکاری با ایران، زمینه‌ای را فراهم کند تا این بندر قابلیت‌های خود برای تبدیل شدن به یک هاب ارتباطی برای اتصال افغانستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی که در خشکی محصور هستند، به مسیر‌های دریایی را تحقق بخشد.

دولت جو بایدن پس از امضای قرارداد ۱۰ ساله دهلی نو برای توسعه بندر استراتژیک چابهار، کشور هند را تهدید کرد که همکاری تجاری با جمهوری اسلامی ایران خطر تحریم به همراه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: بندر چابهار ، هند ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۳۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند اینقدر خار وذلیل شده که در بدر به دنبال گفتگو با ایران برای اتفاقات منطقه غرب آسیا وتعامل با ایران در رابطه با اقتصاد
آخرین اخبار