ساخت ۴۵۰ هزار پروژه مسکن ویلایی روستایی با مشارکت‌های مردمی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۴۵۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن با مشارکت های مردمی در حال ساخت است.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر  روند اجرای پروژه‌های مسکن روستایی در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بسیار خوبی و از طریق مشارکت های مردمی و بخش خصوصی در حال اجرا است گفت: تزریق تسهیلات ساخت مسکن و همچنین تسهیلات مسکن روستایی به طور قطع می تواند روند ساخت این پروژه ها را گسترش دهد.

وی افزود: ساخت مسکن روستایی یکی از اصلی ترین و اولویت های دولت است چراکه  نقش موثری در مهاجرت معکوس و همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی دارد.

جودی اظهار کرد: تمامی پروژه های مسکن روستایی در حال حاضر از طریق مشارکت های مردمی ساخته شده چراکه بخش زیادی از آنها با تراکم پایین و به صورت تدریجی و حیاط  دارساخته می شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها و همکاری بیشتر آنها می تواند زمینه را برای مشارکت های مردمی دراین طرح بیشتر کند. 

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است گفت: همچنین از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده ۴۵۰ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در سال گذشته (۱۴۰۲) بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۱۰ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار