اخذ رتبه پنجم بیمارستان امام رضا در بین بیمارستان‌های دانشگاهی تیپ یک کشور

معاون توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت : واحد توسعه و تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) موفق به اخذ رتبه پنجم در بین بیمارستان‌های دانشگاهی تیپ یک کشور شد.

فرود شهبازی، معاون توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه از موفقیت مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه در کسب رتبه پنجم کشوری در حوزه پژوهش‌های بالینی سخن گفت.

وی اظهار کرد: واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) در سال ۱۳۸۷ با مجوز وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی تأسیس شد.

خوشبختانه سال گذشته با ارتقای جایگاه علمی بیمارستان امام رضا (ع) از بیمارستان‌های تیپ دو به تیپ یک، تلاش گسترده‌ای در تمام سطوح علمی و هیأت علمی در راستای ارتقای سطح علمی و تحقیقاتی این بیمارستان صورت گرفته است.

معاون توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه در سال گذشته بیمارستان امام رضا (ع) از بین تمام بیمارستان‌های تیپ یک کشور، موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در حوزه پژوهش‌های بالینی شد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های متعدد واحد پژوهش بالینی بیمارستان امام رضا (ع)، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کیفیت تحقیقات بالینی بیمارستان به عنوان یکی از مسوولیت‌ها مهم مطرح است.

شهبازی با بیان اینکه این واحد تنها واحد توسعه تحقیقات بالینی دانشجویی در استان است، دیگر مسئولیت آن را در آماده کردن دانشجویان برای تحقیقات عنوان کرد و افزود: در این واحد، مباحث تحقیقاتی به شکل اصولی از جمله نوشتن اصول اولیه طرح تحقیقاتی، روش‌های طراحی مطالعات، روش‌های آماری برای آنالیز مطالعات و گزارش‌نویسی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. این اقدامات هنوز هم به شکل گسترده در این واحد در حال انجام است.

معاون توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: نقش عمده در کسب این رتبه افزایش تعداد مقالات معتبر ما در مجلات بین‌المللی بوده به طوریکه در سال گذشته حدود ۸۰ مقاله معتبر با نام این واحد چاپ شده است.

وی یادآور شد: در واقع ما هم بعد دانشجویی و هم بعد تحقیقاتی را جدی گرفته‌ایم؛ در بعد تحقیقاتی با کنار گذاشتن تفکر فردی و دعوت از دانشکده‌های مختلف، افراد و گروه‌های مختلفی را دخیل کرده که این موفقیت را مرهون تلاش آنها هستیم.

شهبازی اظهار کرد: در واقع مجموعه بیمارستانی امام رضا (ع) خدماتی، آموزشی و تحقیقاتی هستند؛ بنابراین بیمارستانی موفق است که در هر سه سطوح آموزش، درمان و تحقیقات بتواند رتبه خود را بالاتر ببرد. ما می‌توانیم با بالا بردن رتبه خود در سطح کشوری، از امتیازات و امکانات و جذب بودجه‌های بیشتر استفاده کنیم که خود اهمیت بسزایی دارد.

وی یکی از نقاط قوت این واحد را در استفاده از تیم‌ها عنوان کرد و افزود: در این زمینه دکتر مظاهری نقش عمده‌ای در ساماندهی به کمیته تحقیقات بالینی دانشگاه داشته و دکتر درویشی نقش بسزایی داشته است. خوشبختانه اکنون دانشجویان طرح تحقیقاتی را می‌پذیرند و در آنها شرکت می‌کنند؛ امیدواریم در سال آینده تیم‌هایی که آموزش داده‌ایم بتوانند رتبه ما را ارتقاء دهند.

معاون توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در بعد تحقیقات دانشجویی دکتر دنا محمدزاده را جزء افراد برگزیده کشوری در کمیته تحقیقات بالینی کشور با داشتن بیش از ۱۰ مورد مقاله معرفی کرد و گفت: خوشبختانه اکنون افرادی را داریم که کار‌های بالینی، خدماتی و تحقیقاتی را با هم انجام می‌دهند.

وی از طرح جداسازی و تقویت معاونت توسعه تحقیقات بالینی مرکز به دستور دکتر نصیری مدیرعامل مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در راستای توسعه متوازن مجتمع سخن گفت و افزود: از پیگیری‌های ایشان تا به ثمر نششتن این طرح و همکاران و کارشناسان که در این واحد تلاش کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.