بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از موزه سنگ‌های قیمتی قم

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از بخش‌های گوناگون موزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی یاقوت کویر قم بازدید کرد.

 علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در حاشیه بازدید بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از موزه سنگ‌های قیمتی قم اظهار کرد: این موزه توسط بخش خصوصی در زمینه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی راه‌اندازی شده است و همچنین در زمینه فرآوری این سنگ‌ها و آموزش در این حوزه فعالیت دارد.

وی با اشاره به این که بسیاری از محصولاتی که در کارگاه این موزه تولید می‌شود، به خارج از کشور صادر می‌شوند، افزود: محصولات تولید شده در این کارگاه، آثار فرهنگی دارند و این آثار فرهنگی می‌توانند به خارج از کشور منتقل شوند.

وی با بیان این که بیش‌تر آثار تولیدی در این کارگاه با موضوع مذهبی و آیات قرآن کریم هستند، گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله مهم‌ترین مشتریان این گونه آثار تولیدی هنری و صنایع‌دستی هستند و همچنین محصولات آن به سایر کشور‌های آسیایی و نیز کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

وی ابراز امیداوری کرد: با بازدید مسئولان فرهنگی کشوری از این مراکز، حمایت‌های بیش‌تری در این بخش صورت بگیرد و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در حوزه‌های ملی و بین‌المللی جایگاه خود را پیدا کنند؛ چرا که این مسأله در ارزآوری، ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده مواد خام معدنی نقش بسزایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: از بُعد فرهنگی می‌توان یک سیاستگذاری خوبی را در این بخش انجام داد و آثار اجتماعی خوبی نیز در جامعه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار