موزیلا فایرفاکس به‌لطف RTX Video وضوح ویدیو‌ها را ارتقاء می‌دهد

مرورگر فایرفاکس به‌لطف پشتیبانی از RTX Video Super Resolution می‌تواند وضوح ویدیو‌ها را ارتقاء دهد.

فناوری ارتقاء وضوح RTX Video Super Resolution انویدیا برای اولین‌بار وارد یک مرورگر غیر کرومیوم شد. این فناوری از گرافیک انویدیا و الگوریتم‌های ویژه برای بهبود کیفیت نمایش ویدیو، مشابه روش DLSS برای بهبود کیفیت گیم‌پلی، استفاده می‌کند.

کاربرانی که در سرویس‌های استریم ویدیو اشتراک پولی تهیه کرده‌اند و از مرورگر‌ها برای پخش محتوا استفاده می‌کنند، اکنون می‌توانند از RTX Video برای ارتقاء ویدیو به وضوح‌های بالاتر استفاده کنند.

الگوریتم RTX Video اگر در حالت HDR استفاده شود، بازدهی فشرده‌سازی ویدیو و کیفیت رنگ آن را بهبود می‌بخشد. این الگوریتم پس از انتشار در گوگل کروم و مایکروسافت اج، اکنون در مرورگر موزیلا فایرفاکس نیز دردسترس است. RTX Video با پخش کننده‌های ویدیویی مانند VLC سازگاری دارد.

کاربرانی که دارای صفحه‌نمایش HDR هستند، می‌توانند از طریق فناوری RTX Video HDR، محتوای SDR را به محتوای HDR تبدیل کنند. بااین‌حال، برای عملکرد بهتر این ویژگی، توصیه می‌شود از مانیتور‌های HDR600 استفاده کنید.

انویدیا می‌گوید: «RTX Video مجموعه‌ای از بهبود‌های ویدیویی هوش مصنوعی است که کیفیت ویدیو‌های پخش‌شده در مرورگر‌ها را بهبود می‌بخشد. این فناوری باعث می‌شود ویدیو‌های پخش‌شده در کامپیوتر‌ها و ورک‌استیشن‌های مجهز به کارت گرافیک سری RTX، واضح‌تر و با جزئیات بیشتر ظاهر شوند.»

طبق اظهارات انویدیا، فناوری RTX Video توسط نسخه‌های ۱۲۶ یا جدیدتر فایرفاکس پشتیبانی می‌شود. برای فعال کردن RTX Video، باید درایور را به‌روزرسانی کنید.

برچسب ها: موزیلا ، فایرفاکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار