پیوست صنایع دستی لازمه تمامی اماکن میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: براساس دستور وزیر، تمامی اماکن میراث‌فرهنگی باید پیوست صنایع‌دستی داشته باشد.

مریم جلالی دهکردی در بازدید از غرفه‌های صنایع‌دستی مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد، اظهار داشت: این مکان تاریخی به یک پایگاه برای برگزاری رویداد‌های فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: نمایش، آموزش، تولید و فروش انواع صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در یک مکان انجام می‌شود.

جلالی اضافه کرد: مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد می‌تواند به یک پاتوق فرهنگی تبدیل شود.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: ادبیات کسب‌وکار در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد رونق گیرد تا وضعیت اقتصادی فعالان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مستقر در آن متحول شود.

جلالی بیان داشت: حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی براساس شاخص‌های علمی باشد.

وی در بازدید از بازارچه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی شهرکرد، تأکید کرد: بازاریابی و تبلیغات از مهم‌ترین شاخص‌ها در افزایش فروش تولیدات و محصولات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی است.

جلالی تصریح کرد: به‌همین منظور فعالان عرضه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی بایستی روش‌های ارتباط با بازار‌های داخلی و خارجی را شناسایی و محصولات خود را براساس نیاز مشتریان تولید کنند.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی متنوعی دارد و وجود افزون‌بر ۱۶ هزار هنرمند صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در بام ایران از ویژگی‌های بارز این استان به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.