سی و سومین نشست اتحادیه عرب؛

تاکید سران کشور‌های عربی بر توقف تجاوزگری صهیونیست‌ها در غزه

سی و سومین اجلاس سران کشور‌های عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت مشترک باید مقابله با تجاوزگری ظالمانه علیه برادران فلسطینی تاکید می‌کنیم.

وی افزود: ما همچنین بر لزوم مسئولیت پذیری جامعه بین المللی برای توقف فوری تجاوزگری نیرو‌های اشغالگر و رساندن کمک‌های انسانی به ملت فلسطین و ایجاد یک راه حل فراگیر و همه جانبه برای مسئله فلسطین براساس قوانین بین المللی و طرح سازش عربی در راستای تضمین تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف تاکید می‌کنیم.

 دبیرکل سازمان ملل: حمله به «رفح» پذیرفتنی نیست 

 «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست با بیان اینکه ملت فلسطین با رنج‌های گسترده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد که حمله ارتش رژیم اسیرائیل به شهر «رفح» در جنوب نوار غزه غیرقابل قبول است.

وی افزود: آنچه در نوار غزه در حال وقوع است بسیار آزار دهنده است و امیدواریم این بحران به دیگر مناطق سرایت نکند.

گوترش گفت: تنش‌ها در شهر قدس در حال افزایش است و شهرک نشین‌ها به صورت وحشتناکی از رسیدن کمک‌ها به نوار غزه جلوگیری می‌کنند.

السیسی: اسرائیل از آتش‌بس فرار می‌کند

 «عبدالفتاح السیسی» رییس جمهور مصر در اجلاس سران عرب در منامه با اشاره به جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از مسئولیت خود و آتش بس در نوار غزه فرار می‌کند.

وی گفت: اراده سیاسی جدی برای پایان دادن به درگیری‌ها در فلسطین وجود ندارد.

السیسی افزود: اسرائیل برای تشدید محاصره نوار غزه بخش فلسطینی گذرگاه رفح را تحت سیطره خود در آورد.

رییس جمهور مصر گفت: ما هیچ گونه تلاش و اقدامی را برای از بین بردن مساله فلسطین یا کوچاندن فلسطینی نمی‌پذیریم.

در این نشست رئیس تشکیلات خودگردان با انتقاد از وتوی آتش‌بس و مخالفت با تشکیل کشور فلسطین از سوی آمریکا تأکید کرد: آمریکا باید به اسرائیل فشار وارد کند تا دارایی‌های تشکیلات خودگردان را آزاد کند و از کشور‌های عربی خواست که در روابط خود با اسرائیل بازبینی کنند.

همچنین رئیس‌جمهور عراق گفت که اقدامات اسرائیل در غزه، به معنای واقعی کلمه، کشتار جمعی است و بغداد همچنان حامی ملت فلسطین و تشکیل این کشور به پایتختی قدس شریف است.

رئیس‌جمهور سوریه هم در رأس یک هیأت بلندپایه جهت شرکت در این نشست وارد بحرین شد.

منامه امروز پنج‌شنبه میزبان سی و سومین دور از اجلاس سران کشور‌های عربی است. روز سه شنبه نیز نشست مقدماتی این اجلاس در سطح وزرای خارجه برگزار و طی آن اوضاع نوار غزه بررسی شد.

برچسب ها: اتحادیه عرب ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
غیر از (لبنان ومقاومت عراق وسوریه ویمن که اعراب باغیرت هستند) بقیه اعراب لباس عربی پوشیده وگرنه خائن ومزدور صهیونیسم یهودی هستند بقول اربابانشا ن غربیها حیوانات شیرده هستند
آخرین اخبار