مرکز سیمرغ میزبان مدیران ارشد مرکز طرح، برنامه و بودجه سازمان صدا و سیما

رئیس و مدیران ارشد مرکز طرح، برنامه و بودجه از مرکز سیمرغ سیما بازدید کردند.

مرکز سیمرغ و مدیران این مرکز، در ادامه بازدید‌های دکتر شاهید مظفری از حوزه‌های مختلف رسانه ملی، میزبان مظفری رئیس و جمعی از مدیران ارشد مرکز طرح، برنامه و بودجه رسانه ملی بود.

در این بازدید که به میزبانی مجید اکبر شاهی رئیس مرکز سیمرغ معاونت سیما و جمعی از مدیران آن برگزار شد، در خصوص موضوعاتی از جمله فلسفه وجودی و دلایل راه اندازی آن، جوانی و نوپا بودن مرکز، اهداف و ماموریت‌ها و رسالت مهم سازمانی که در حوزه‌های مختلف تولید از جمله در حوزه تولیدات نمایشی و تله تئاتر، خانه تولیدات جوان، شبکه اینترنتی جام جم و ... تعهدات ایجاد شده، میزان تعهدات، پروژه‌های تولید شده، شیوه‌ی ساخت، عرصه‌ی ساخت و مدت زمان تولید به تفکیک و تفصیل سخن گفته شد.

در این نشست، مدیران مرکز سیمرغ به بیان مشکلات مرتبط با حوزه‌های خود از جمله موضوع تغییر شیوه‌ تسویه حساب برنامه‌های تولید شده با آرشیو، تخصیص منابع به منظور تامین و توسعه سخت افزار و نرم افزار فنی مورد نیاز مانند سرور‌ها و استوریج‌ها و ... که ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر حوزه‌های مرتبط را می‌طلبد، همچنین موضوعاتی مانند کمبود منابع انسانی متخصص، بودجه مورد نیاز تولیدات، تفکیک و تنفیض وظایف و ... نیز سخن گفته شد. 

در ادامه این نشست، شاهید مظفری رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه از انتخاب هوشمندانه و هدفمند نام سیمرغ برای این مرکز سخن گفت و افزود: در ادبیات ایران به سیمرغ به عنوان یک پرنده افسانه‌ای نگریسته می‌شود که سمبل خرد ورزی است، این خرد ورزی به شکلی هوشمندانه در نامگذاری این مرکز انتخاب شده است.

رئیس مرکز طرح، برنامه و بودجه در خصوص دلایل و چرایی بازدید‌های خود و مدیران این مرکز نیز سخن گفت و افزود: این بازدید‌ها برای مجموعه‌ مرکز به نوعی مواجهه رو دررو با موضوعات، مشکلات و شیوه‌ی حل آنها و در واقع یک رویکرد عملیاتی است و به ما کمک می‌کند تا با مشارکت و هم اندیشی و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیریم و در میدان برحل آنها تصمیم گیری و تدبیر نماییم.

مظفری همچنین از تشکیل کارگروهی مشترک و متشکل از هر دو مرکز برای بررسی و حل چالش‌های موجود خبر داد و گفت: این شیوه کمک می‌کند تا ضمن تعامل کارشناسی و بررسی چالش‌های موجود، در خصوص راه حل آنها به جمع بندی مشترکی دست یابیم. 

او با تاکید بر اینکه هویت سیمرغ باید به درستی دیده و اصلاح شود تاکید کرد که لازم است تا مولفه‌های هویتی این مرکز به صورت کارشناسی و مبتنی بر شاخص‌های دقیق تعیین شوند.

مظفری در پایان یادآور شد که مرکز سیمرغ برای رسیدن به بلوغ نیاز به تولیدات ملی و نیز بانک‌های اطلاعاتی غنی و قوی برای پیشبرد اهداف مرکز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار