صحرایی مطرح کرد:

تقویت مهارت آموزی و توسعه هنرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان و یکی از کار‌های خوب هنرستان ایجاد رشته‌های متناسب با علایق هنرجویان است.

رضا مراد صحرایی در سفر یک روزه به شیراز در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مراسم رونمایی از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در راستای معرفی ایران به جهان، آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها همواره در هر سطحی مورد تاکید ما بوده است. در بحث مد و لباس باید دانست فطرت انسان به گونه‌ای است که عفت و پوشش را دوست دارد.

صحرایی تصریح کرد: در سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم و یکی از کار‌های خوب هنرستان ایجاد رشته‌های متناسب با علائق هنرجویان است، دانش آموزان ما در هنرستان‌ها با علاقه به سمت رشته‌های مرتبط با پوشاک مثل طراحی دوخت می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین مأموریت ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده اند کسی قدرتمند است که توان گفتمان سازی بیشتری داشته باشد.

او صلابت و قدرت هر جامعه‌ای را به میزان قدرت گفتمان سازی آن دانست و افزود:در بحث پوشاک و مد لباس نگاه ما باید اقناعی باشد.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم گفت: پیشنهاد می‌شود زمینه‌ای ایجاد شود تا هنرستان‌های فنی حرفه‌ای ما در تولید پوشاک با سایر بخش‌ها رقابت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز، اظهار کرد: امیدواریم شیرازی‌ها همچون گذشته نقش تاریخی خود را در ارائه یک گفتمان جدید، ایفا کنند.

حضرت آیت الله لطف الله دژکام افزود: یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر گوشه‌ای از زندگی انسان را بخواهیم بررسی کنیم محتوای آن در قرآن آمده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز از آمادگی استان فارس برای برگزاری هفته مد عفیفانه و مُوقر خبر داد و گفت: موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقال و استقرار دائمی بخش بین الملل این جشنواره به شهر شیراز، گامی موثر در جهت برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه است.

او از سیاست گذاری‌های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه بین المللی در سطوح مختلف بین المللی، ملی و استانی سخن گفت و خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم در مقابل هجمه بی سابقه دشمن به عفاف و حجاب دفاع کنیم مگر اینکه برای آن برنامه‌های مناسب داشته باشیم.

 نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود تولید و فروش محصولات فرهنگی را مورد توجه قرار داد و گفت: تولید و فروش محصولات فرهنگی نیز گام دیگری برای ترویج و توسعه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود، از طرفی درآمدی نیز برای تولید کننده ایجاد خواهد کرد.

او در پایان تصریح کرد: تولید پوشاک مناسب و متناسب با فرهنگ، عقیده و ارزش ایرانی و اسلامی و عرضه آن با کمترین هزینه ممکن یکی از وظایف دولت و حاکمیت است.

لازم به ذکر است که اولین جشنواره بین المللی هفته مد شیراز انتهای مهر و اوایل آبان در شهر شیراز برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر اسماعیلی؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت و از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف رونمایی شد.

تقویت مهارت آموزی و توسعه هنرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار