توقیف هزار و ۱۱۱ دستگاه خودرو با سرعت غیر مجاز

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : پارسال هزار و ۱۱۱ دستگاه خودرو که در سطح معابر درون شهری استان دارای سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت بودند توقیف و برابر مقررات با تخلف آنها برخورد شد.

محمد حیدری رییس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته در مجموع هفت هزار و ۳۹۳ دستگاه خودرو به دلیل تخلفات مختلف در سطح معابر درون شهری کرمانشاه توقیف شد که از این تعداد ۶۴۶ دستگاه کامیون بود.

وی افزود: این تعداد خودرو به دلایلی، چون سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، حرکات نمایشی و مارپیچ، آلودگی‌های صوتی و صدای ناهنجار، نداشتن پلاک و پلاک مخدوش، توقیف و با صاحبان آنها برخورد قانونی شده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: بیشترین میزان تخلف در این بین با چهار هزار و ۵۰۴ فقره مربوط به نداشتن پلاک و پلاک‌های مخدوش بوده است و پس از آن خودور‌هایی با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر با هزار و ۱۱۱ فقره و حرکات نمایشی و مارپیچ با ۹۶۳ فقره در رده‌های بعدی قرار دارند.

 حیدری اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع بیش از یک میلیون و ۹۳ هزار فقره تخلف در سطح معابر درون شهری استان به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن با ۲۱ درصد افزایش همراه است.

وی گفت: از این میزان تخلف بیش از ۱۶۷ هزار و ۶۰۰ فقره تخلفات حادثه ساز بود که این آمار نیز در مقایسه با سال قبل از آن با افزایش نگران کننده ۵۶ درصد همراه است.

سرهنگ حیدری یادآور شد: در استان کرمانشاه طی سال گذشته متاسفانه در تصادفات درون شهری ۱۳۳ نفر جان خود را از دست داده و پنج هزار و ۳۲ نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع ۱۳۳ نفر از فوتی‌های این تصادفات ۸۲ درصد به تعداد ۱۰۹ فوتی تنها مربوط به شهر کرمانشاه، ۹ درصد مربوط به شهر‌های اسلام آباد غرب، صحنه، سرپل ذهاب، پاوه، جوانرود و کنگاور، ۶ درصد مربوط به شهر‌های سنقر و هرسین، ۲ درصد مربوط به شهر ثلاث باباجانی و یک درصد نیز متعلق به قصرشیرین است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه این تعداد از آمار‌های فوتی و مجروح تصادفات درون شهری در مقایسه با سایر استان‌ها آمار بالایی محسوب می‌شود یادآور شد: براساس آمار‌های کشوری پنج سال گذشته که براساس سهم جانباختگان سوانح رانندگی مراکز استان در حوزه درون شهری استان‌ها استخراج شده، شهر کرمانشاه با سهم ۸۰ درصدی پس از شهر قم در رتبه دوم کشور قرار گرفته است و این در حالی است که میانگین این آمار ۴۹ درصد است.

حیدری ادامه داد: نمودار تعداد جانباختگان تصادفات درون شهری سه ساله استان کرمانشاه نشان می‌دهد آمار جانباختگان در این سوانح در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۱۵ نفر بوده و در سال ۱۴۰۳ با ۲۲ درصد افزایش به ۱۳۳ نفر رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار