دختران نقش محوری و مؤثری در خانواده و اجتماع دارند

امام‌جمعه زابل گفت: یکی از موضوعات مهم اجتماعی جامعه امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است که این نقش متعالی غیرقابل انکار است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدرعلی راشکی با تبریک دهه کرامت  بیان کرد: با شروع ماه ذی‌القعده و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه تا روز ولادت امام رضا(ع) این ده روز را دهه کرامت نام‌گذاری کرده‌اند که ان‌شاءالله بتوانیم از درگاه خاندان باکرامت اهل‌بیت استفاده نماییم به نوکران خوبی برای این بزرگواران باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در میان اهل‌بیت (ع) جایگاه خاصی را دارند و ایشان یکی از معدود امامزادگانی هستند که زیارت‌نامه خاص و ویژه دارند که در اینجا چند قسمت از این زیارت‌نامه را مرور می‌کنیم.
 
 امام‌جمعه موقت زابل افزود: این‌قدر این بانوی مکرمه عظمت و بزرگی دارند که امام رضا خطاب به خواهرشان فاطمه معصومه (س) این‌گونه می‌فرمایند ای فاطمه تو برای ما شفاعت‌کن که این جمله مقام بالا و رتبه عالی را در بین اهل‌بیت (ع) نشان می‌دهد و در فراز پایانی این زیارت‌نامه این گونه آمده است خدایا کاری کن که معرفت ما به اهل‌بیت (ع) کم نگردد.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشکی با اشاره به این مطالب حضرت معصومه (س) را هم از حیث مقام علمی دارای جایگاه بسیار رفیعی دانست و تأکید کرد: چقدر خوب است که چنین روزی را به‌روز دختر نام‌گذاری کرده‌اند که پدرها باید نسبت به برخورد و محبت با دخترانشان مراقبت لازم را داشته باشند چرا که اگر پدران با دختران آن محبت لازم را نداشته باشند ممکن است دختران آن محبتی را که انتظار دارند در جای دیگری غیر از محیط خانه به دنبالش بگردند که بسیار آسیب‌زا است.

 خطیب نمازجمعه تصریح کرد: دین اسلام همواره برای زنان و دختران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و به‌خصوص سفارش فراوانی از ائمه علیهم‌السلام در مورد دختران در متون دینی و روایات وارد شده است و یکی از موضوعات مهم اجتماعی جامعه امروز جایگاه و نقش دختر در عرصه خانواده و اجتماع است.
 
 وی افزود: در روایات اسلامی دختران به‌عنوان حسنات الهی ذکر شده و این در حالی است که حسنات در اسلام مورد پاداش خدا هستند و نعمت‌ها مورد بازخواست و سؤال خداوند قرار می‌گیرند با سیری در منابع اسلامی می‌توان فهمید که دختر در اندیشه اسلامی چه جایگاه والایی داشته و دارد. جا دارد که پدران و مادران تقدیر لازم و شایسته را از دخترانشان انجام بدهند و قدر دخترانشان را بدانند چرا که دشمنان اسلام برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای نسل کنونی و نسل‌های آینده انجام داده‌اند و متأسفانه شاهد هستیم در فضای عمومی جامعه بحث حجاب و عفاف کم‌رنگ‌تر گردیده است و آن‌طور که بایدوشاید رعایت نمی‌شود و فرصت خوبی است و باید تلنگری باشد که در تربیت صحیح فرزندان و به‌خصوص دختران، خانواده و جامعه دقت لازم را والدین انجام بدهند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز نقش متعالی دختران در خانواده انکارناپذیر و قابل‌احترام است. دختران امروز با وجود تمام مشکلاتی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد اگر با جدیت و پشتکار هدفی را دنبال کنند، خداوند و تمام ابزاری که برای موفقیت او لازم است در مسیرش قرار می‌گیرد.

برچسب ها: دهه کرامت ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار