نصیر شلال: وزنه‌برداران با مبلغ پایین حقوق دچار سرخوردگی شدند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: حقوق‌ها به اندازه‌ای است که القا می شود وزنه‌برداران شانس مدال نیستند.

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در نشست خبری امروز اظهار کرد: چند ماه است که اردوها را استارت زده‌ایم و در شرایط نرمالی هستیم و طبق برنامه‌ها پیش می‌رویم. امیدوارم اتفاق خاصی هم نیفتد تا با بهترین شرایط به المپیک برویم.

او درباره پس دادن حقوق کمیته المپیک از سوی علی داوودی و میر مصطفی جوادی گفت: وقتی یک پاداش در نظر گرفته می شود ، اگر درست انجام نشود، نتیجه معکوس می‌دهد و باعث افت روحیه ورزشکاران و سرخوردگی آنها می‌شود. در واقع ورزشکار به نوعی از پیش باخته می‌شود و القا می‌شود که شانس مدال ندارد. چیزی که از نگاه ما مهم است، مقصد است و در مسیر اتفاقات زیادی می‌افتد. به بچه‌ها گفتم که به این مسائل اهمیت ندهند و روی کار خودشان تمرکز کنند. گاهی گله هم شود، ایراد ندارد. 

او عنوان کرد: کاری را که شروع کرده‌ایم ، اتفاقات زیادی در طول این مسیر افتاده است. تلاش کردیم جو را در تیم ملی عوض کنیم و میانگین سنی را پایین بیاوریم. اکنون یک تیم جوان هستیم و البته چند ورزشکار جا افتاده و باتجربه داریم. تلاش می‌کنیم مسائل را کنترل کنیم ، اما از بیرون فشارهایی وارد می‌شود که یک مانع بر سر راه ما می‌شود و ما هم کاری  به جز مقابله نداریم.

او تصریح کرد: المپیکی ها یک مسابقه را پشت سر گذاشتند. علی داوودی عملکرد خیلی خوبی داشت و اکنون نیاز به ریکاوری دارد. از اوایل ماه آینده در اردوی کیش به اوج خودمان برمی‌گردیم. باید شرایط را کنترل کنیم تا ورزشکار در روزهای نزدیک به المپیک به اوج برسد. 

نصیرشلال درباره رکوردهای ایده‌آل برای المپیک گفت: برای داوودی ۲۰۵ تا ۲۱۰ در یک ضرب و بیش از ۲۶۰ در دوضرب است. پتانسیل بدنی و ذهنی داوودی این را قبول می‌کند ، اما اینکه چه شرایطی در این مدت باقیمانده باشد، از دست ما خارج است. جوادی هم قبل از عربستان آمادگی خوبی داشت و فکر می‌کنم در این ۲، ۳ماه باقی مانده به رکورد های مد نظر برسیم و اتفاقات خارق‌العاده بیفتد.

سرمربی تیم ملی وزنه ادامه داد: شاید نتایج بازی‌های آسیایی در نوع حقوق دادن تاثیرگذار باشد، اما شرایط آن بازی‌ها متفاوت بود و نفرات جدید آمده‌اند. مصطفی جوادی سال قبل طلای جهان گرفت و داوودی هم افزایش رکورد داشته است. فکر می‌کنم به جای آنکه سیستم تشویقی را عامل بازدارنده کنیم، کاری کنیم که کمک کند.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: یک تیم کارشناسی پشت این تصمیم گیری ها است. در بحث مربیان از نظر من ایرادی ندارد، اما به نظرم دلسوزانه نیست که این رفتار با ورزشکاران انجام شود. کمیته المپیک رئیس و دبیر و چند کارشناس دارد و کسانی که تصمیم می‌گیرند ، خیلی خارج از این دایره نیستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار