آغاز به کار جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در اصفهان

هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با حضور صاحبان فناوری و محصولات دانش بنیان در اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی اصفهان گفت در این رویداد صاحبان ۹ طرح کسب و کار و هفت شرکت نوپا و ۹ شرکت رشد یافته فن آفرین و تجاری به مرحله نهایی هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اصفهان باهم رقابت می‌کنند.

قاسم مصلحی، این رویداد ملی را شامل دو بخش مسابقه‌ای «طراحان کسب و کار» و «فن آفرینی و تجاری سازی فن آفرینی (نوپا و رشد یافته)» دانست و افزود: در این دو بخش مسابقه ای، ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان به دبیرخانه این رویداد ملی ارسال شده است که از این تعداد،۱۰۲ طرح (۶۳ طرح در بخش طراحان کسب و کار و ۳۹ طرح فن آفرینی و تجاری سازی) به مرحله نیمه نهایی رسیده و طراحان و صاحبان شرکت‌ها به مرحله نهایی مشخص شده است.

او  شناسایی و معرفی واحد‌های فناور و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران را یکی از اهداف اصلی جشنواره برشمرد و گفت: این رویداد به عنوان قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن‌آوری و فن‌آفرینی، گامی بلند برای توسعه فناوری و شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان و توان نخبگان است.

دبیر هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی هم گفت: صنعت ساز، دیگربخش مسابقه‌ای این دوره از جشنواره است که مخصوص شرکت‌هایی است که محصولاتشان مبتنی بر فن آفرینی و نوآوری را تجاری سازی کرده و به مرحله تولید انبوه رسیده اند.

سعید آجلی افزود: بخش‌های غیرمسابقه‌ای نیز شامل «فرصت‌های سرمایه‌گذاری»، «نمایشگاه» و «نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی» است وسه جایزه ویژه «فناوری صنعت ساز» مرحوم دکتر شیخ زین الدین، «مدیریت شهری» و «آب» در این دوره از جشنواره اعطا می‌شود.

او گفت: در بخش غیر مسابقه ای، علاوه بر اعطای جایزه ویژه مدیریت شهری به برگزیدگان از بین ۱۴ طرح منتخب، جایزه ویژه آب هم به شرکت‌هایی که در این زمینه کمک کننده به حل مشکلات مربوط به حوزه آب در بخش صنعت است، اعطا می‌شود.

سعید آجلی، رویداد‌های «نشست میز مسائل دانش‌بنیان» با موضوع معرفی برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور همچنین «کارگاه روش‌های نوین تامین مالی و سرمایه‌گذاری» که به طور تخصصی به آموزش نحوه تأمین ملی جمعی برای طرح‌های فناورانه می‌پردازد را از دیگر برنامه‌های جنبی هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اعلام کرد.

دبیر هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: برپایی دو نمایشگاه تخصصی محصولات فن آور و عمومی طعم فن آفرینی از دیگر بخش‌های این رویداد است و در آنها فناوری‌های نوظهور و آینده‌نگر، صنعت ساز، رفع نیاز صنعت در دوران تحریم، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، محیط زیست، آلودگی هوا، آب و انرژی و نیاز‌های صنعت دارویی و مهندسی پزشکی ارائه می‌شود. هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی، تا ۲۷ اردیبهشت به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه دارد.

این رویداد علمی، به عنوان یکی از جشنواره‌های معتبر وزارت علوم، هر ساله با هدف تشویق به فرهنگ کارآفرینی و امید آفرینی برای فناوران و فن‌آفرینان به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری» برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.