تشکیل جلسه کارگروه اجرایی طرح داناب در جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان

کارگروه اجرایی طرح ملی "داناب"(نجات دانش آموزی آب) در جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان تشکیل جلسه داد.

بر اساس قرارداد منعقده فی مابین جهاددانشگاهی و شرکت آب منطقه ای استان، جهاددانشگاهی متولی اجرای طرح "فرهنگ سازی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی" می باشد.

در ابتدای جلسه شه بخش مدیر اداره فرهنگی و اجتماعی واحد ضمن معرفی حوزه های مختلف فعالیت جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی در سنوات گذشته با همکاری و هماهنگی بسیار خوب با مدیریت آموزش و پرورش استان توانسته است کارنامه ای درخشان در اجرای طرح ملی داناب از خود به جای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح داناب بعنوان بخشی از طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی بشمار می‌رود، افزود: تاثیرگذاری آموزش و آگاهی بخشی به دانش آموزان در روند اجرای این طرح بسیار زیاد بوده و باعت افزایش ضریب نفوذ طرح به کانون خانواده ها و در نتیجه آگاهی بخشی همگانی خواهد شد.

مهندس بندانی مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان سیستان و بلوچستان، از وجود هفت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد چاه غیر مجاز سالانه حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت می شود.

وی اطلاع رسانی و فرهنگ سازی را از مهم ترین پروژه های طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی عنوان کرد و ادامه داد: طرح داناب با هدف فرهنگ سازی و آموزش بین دانش آموزان مقطع متوسطه سعی در آگاهی بخشی به آحاد جامعه در خصوص بحران آب دارد.

کمالی مدیر آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان عنوان کرد: آموزش و پرورش به عنوان پیشران در اجرای طرح داناب آمادگی کامل جهت اجرایی کردن طرح در مدارس منتخب را دارد و هماهنگی های لازم جهت معرفی مدیران و دبیران منتخب بعنوان رابطین اجرای طرح به جهاددانشگاهی جهت شرکت در دوره های آموزشی مربوطه صورت گرفته است.

گفتنی است، در پایان حاضرین در جلسه از محل دبیرخانه دائمی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی سیستان و بلوچستان مستقر در حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان بازدید بعمل آوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار