برنامه ریزی برای دستیابی به صادرات ۲ میلیارد دلاری در البرز

استاندار البرز گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته صادرات استان از حدود ۳۵۰ میلیون دلار به بیش از یک میلیارد دلار رسید اما بر این باور هستیم که این رقم با ظرفیت‌های ویژه البرز در تولید و صادرات، تناسب ندارد.

مجتبی عبداللهی گفت: درصدد هستیم امسال با شکوفایی ظرفیت‌های نهفته صادرات، رفع موانع و ایجاد بستر‌های مناسب، صادرات استان را به ۲ میلیارد دلار برسانیم.
 
او با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم بر ضرورت تلاش برای احصا موانع صادرات، شناسایی ظرفیت‌ها و اقدام در جهت راهیابی به بازار‌های همسایه تاکید کرد.
وی از مدیران خواست تا با خرد جمعی و بهره گیری از توان تجار موفق، اقتصاد دانان و افراد صاحب نظر در این رابطه ورود جدی داشته باشند. 
 
عبدالهی ادامه داد: ایجاد بستر‌های مناسب برای فعالیت صادرکنندگانی که کارت بازرگانی خود را از البرز گرفته اند، از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد همچنین بخش قابل توجهی از صادرات استان در مبادی گمرکی سایر استان‌ها ثبت می‌شود که باید برای ثبت این صادرات از البرز چاره اندیشی کنیم.
 
استاندار البرز گفت: اکنون با توجه به گسترش مراودات و ارتقا کیفیت روابط با سایر کشور‌ها بواسطه افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان می‌توانیم نسبت به برقراری ارتباط تجاری از طریق شرکت در نمایشگاه‌ها و رایزنی با سفرا و استان‌های مختلف کشور‌های هدف، توفیق یابیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.