تحصیل هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در کردستان

هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز‌های ویژه در کردستان در حال تحصیل هستند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در استان از چند مدرسه استثنایی سنندج گفت: ۴۲ مدرسه مستقل استثنایی در سطح استان به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌کنند و در همه شهرستان‌ها بجز مناطق کم جمعیت استان، مدرسه استثنایی وجود دارد.

طالب محمدی افزود: برای حدود هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه که در مدارس استثنایی سطح استان در حال تحصیل هستند، ماهانه ۱۰ میلیارد ریال هزینه ایاب وذهاب اختصاص می‌یابد که بیش از ۹۰ درصد سرانه این دانش‌آموزان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش وپرورش استثنایی مطرح است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: به دلیل کم بودن تعداد مدارس استثنایی، پراکندگی جمعیت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سطح شهر و روستاها، همچنین داشتن معلولیت‌های مختلف نیاز به سرویس ایاب و ذهاب را به امری اجتناب‌ناپذیر برای آنان تبدیل کرده است.

وی آموزش وپرورش استثنایی را متولی آموزش عمومی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد و افزود: آموزش وپرورش استثنایی تخصصی‌ترین وعلمی‌ترین بخش آموزش وپرورش است.

محمدی در ادامه با اشاره به آمار رو به افزایش دانش آموزان طیف اوتیسم گفت: ۵۵ دانش آموز دارای اختلال اوتیسم در شهرستان سنندج مشغول تحصیل است که به لحاظ آموزشی ودریافت خدمات توانبخشی نیاز به امکانات بیشتری دارند.

وی با اشاره به کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز اوتیسم در شهرک اندیشه شهرستان سنندج در سال ۱۴۰۱ خواستار تسریع درعملیات احداث این پروژه آموزشی وپیگیری‌های مجددانه دست اندکاران شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت ۲هنرستان ویژه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در سنندج، تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درس‌ها، مهارت‌های زندگی وافزایش آگاهی دانش آموزان برای حضوردر جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.