نصب ۶ جک تخلیه و افزایش ساعت کاری سیلو‌های گلستان برای تسریع در تخلیه گندم

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در راستای تسریع تحویل گندم به مراکز خرید و جلوگیری از معطلی ناوگان حمل و نقل محصول، امسال مشوق‌ها و تمهیدات مختلفی در نظر گرفته شده است.

روح الله مهری گفت: در این راستا ۶ جک تخلیه گندم در سیلو‌های دولتی ملکی در شهر‌های گنبدکاووس، گرگان، کلاله، گالیکش، علی آباد کتول و آزادشهر نصب شده تا گندم کامیون‌ها با سرعت بیشتری تخلیه شود.

او افزود: در راستای حمایت از کشاورزان ساعت خرید تضمینی گندم در این سیلو‌ها نیز تا ساعت ۲۳ ادامه دارد و تعداد کمباین‌ها نیز افزایش یافته تا روند برداشت گندم سرعت داشته باشد.

مهری با اشاره به فعالیت ۱۰۹ مرکز برای خرید گندم کشاورزان گلستان از روز‌های آینده ادامه داد: با صاحبان ۱۸ سیلوی فلزی خصوصی در استان نیز جلساتی داشتیم و مشوق‌هایی برای آنها در صورت سرعت بخشی به تحویل گندم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: امسال برخی از مناطق استان گلستان که نقطه کور بوده و کشاورزان برای رساندن محصول خود به مراکز خرید تضمینی مجبور به طی‌کردن مسافت طولانی بودند از مراکز خرید تضمینی برخوردار شدند.

مهری از کشاورزان خواست از دروی محصول خود در ابتدای صبح پرهیز کنند تا رطوبت صبحگاهی به محصول تولیدی آنها آسیب وارد نکند.

وی افزود: رطوبت موجود در گندم یک آسیب است که سبب ماندگاری محصول در بین خوشه‌ها شده و آسیب وارد می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان روز‌های قبل گفته بود اگر ناوگان حمل و نقل و کامیون‌ها در مراکز تخلیه معطل نشوند نیازی به جذب ناوگان حمل و نقل از استان‌های دیگر نیست.

او قیت خرید تضمینی گندم را امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

پیش بینی می‌شود امسال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع گلستان برداشت شود.

برچسب ها: سیلو ، تخلیه گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.