امسال باید ۸۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تولید شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: سهمیه استان برای تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس برای امسال ۸۰ عنوان در نظر گرفته شده است.

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۸۰ عنوان کتاب دفاع مقدس پارسال در استان چاپ شده است؛ گفت: این کتاب‌ها به دو صورت صوتی و مکتوب منتشر شده است.

او افزود: در چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس کمبود اعتبار داریم که نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار داریم.

سرهنگ فلاحی اظهار کرد: این کتاب‌ها برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ شهادت و آرمان شهدا به نسل جوان در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر، تهیه، تدوین و چاپ می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم ارتباط گیری، ۲۹ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و سال ۱۴۰۱ نیز ۶۸ عنوان کتاب تولید و به چاپ رسیده است.

او با بیان اینکه در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس، سهمیه ابلاغی ما برای امسال تولید ۸۰ عنوان کتاب (۶۰ عنوان مکتوب و ۲۰ عنوان صوتی) است تصریح کرد: واحد ادبیات و انتشارات ما آمادگی دارد برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران و همچنین ترویج فرهنگ دفاع مقدس از نویسندگان استان و به خصوص جوانان برای همکاری دعوت به عمل آورد.

سرهنگ فلاحی گفت: در خراسان جنوبی بیش از ۱۵۲ نویسنده دفاع مقدس در بانک اطلاعاتی‌ ثبت شده اند و از قلم این افراد بهره می‌بریم و سال به سال بر این تعداد افزوده می‌شود.

برچسب ها: دفاع مقدس ، حفظ آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.