پروژه ریلی چابهار از اولویت‌های دولت سیزدهم

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: پروژه ریلی چابهار - به زاهدان یکی از طرح‌های بسیار بزرگ کشور است .

حمید بهادری سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: پروژه ریلی چابهار - به زاهدان یکی از طرح‌های بسیار بزرگ کشور است که چنین پروژه‌ای با این حجم از کار در کشور نداشته‌ایم که این طرح مسیر زاهدان، خاش، ایرانشهر، چابهار، میلک و سرخس را به یکدیگر متصل می‌کند.

حمید بهادری  افزود: این طرح عظیم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است که پیشرفت خوبی تاکنون داشته، پیمانکار آن قرارگاه خاتم الانبیا است که طرح را در هشت قطعه از زاهدان تا چابهار اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: از هشت قطعه، ۲ قطعه کار آن در خرداد ماه پارسال تمام و به بهره‌برداری رسیده یعنی قطعه هفت و هشت مسیر زاهدان تا خاش که ۱۵۳ کیلومتر مسیر ریلی است به بهره‌برداری رسید و امسال قطار مسافربری آن در مسیر زاهدان خاش در حال ارائه خدمت به مردم است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: ۶ قطعه دیگر این طرح عظیم از خاش تا چابهار است که در بحث زیربنایی پنج قطعه با پیشرفت فیزیکی ۸۵ تا ۹۹ درصد روبرو بوده و در قطعه ۶ نیز پیشرفت ۵۵ درصدی داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: قطعه ۶ یکی از سخت‌ترین قطعات انجام شده در اجرای طرح ریلی است چرا که تمام مسیر کوهستانی بوده و در یک فاصله ۲۰ کیلومتری آن، ۱۰ کیلومتر فقط تونل دارد که در کشور چنین قطعه‌ای با این شرایط نداریم که در یک قطعه حدود ۲۰ کیلومتری، ۱۰ کیلومتر تونل و بقیه پل اجرا شده باشد.

بهادری اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا یکسال و نیم دیگر اگر تزریق نقدینگی به موقع انجام شود اوایل سال ۱۴۰۴ پروژه چابهار- زاهدان به بهره‌برداری برسد چرا که رهبر معظم انقلاب نیز موافقت کردند از صندوق توسعه ملی به این طرح کمک شود.

وی افزود: این طرح ریلی شبکه ریلی کشور را به بندر چابهار وصل می‌کند؛ بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندر عباس دارد و ارتباط با کشورهای اطراف یک مزیت خاص داشته و صاحبان بار و شرکت‌های حمل و نقل بین المللی حتماً از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد و بر اساس مطالعات صورت گرفته حدود ۷۰ درصد کالاهایی که در بندرعباس تخلیه می‌شود با این اتفاق یعنی تکمیل طرح ریلی زاهدان - چابهار قطعاً در چابهار بارگیری خواهد شد.

برچسب ها: راه آهن ، پروژه ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار