آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در کازرون/افزایش محصول نسبت به پارسال

مسئول زراعت جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در سطحی معادل ۹۵۰ هکتار در این شهرستان خبر داد.

مریم پورحسینی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: برداشت چغندرقند پاییزه در سطحی معادل ۹۵۰ هکتار در این شهرستان آغاز شده است.

او با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه به صورت قراردادی و تضمینی است، تصریح کرد: بهترین تاریخ کاشت از نیمه مهر ماه تا اواسط آبان ماه است.

این مقام مسئول افزود: میزان قرارداد کشت این محصول نسبت به پارسال ۹۰ درصد افزایش داشته و همچنین نسبت به سال قبل ۴۵۰ هکتار به سطح اضافه شده است.

پورحسینی ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۷۰ هزار تن برداشت و به ۲ کارخانه قند مرودشت و اقلید حمل شود.

او بیان کرد: عمده کشت در بخش مرکزی و فامور و به صورت کاملا مکانیزه انجام شده است.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه ۷ ست برداشت در شهرستان مستقر است، از دلایل افزایش سطح زیر کشت را افزایش قیمت خرید، تشکیل جلسات وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی  از سوی کارخانجات طرف قرارداد، استفاده از آبیاری تحت فشار و تعهد کارخانه‌های قند در پرداخت به موقع مطالبات مطرح کرد.

پورحسینی تصریح کرد: ارقام استفاده شده در شهرستان، اکازیا، وروسالیتا، آنتک، باروسا، شاتون، پرفکتا و BTS  است. 

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون افزود: مصرف آب کمتر در مزارع، بالاتر بودن میانگین عملکرد، تحمل به شوری و اصلاح خاک به صورت تناوب با سایر محصولات از مزایای کشت پاییزه چغندر قند در مناطق جنوبی است و باعث درآمدزایی و اشتغالزایی کشاورزان در شهرستان شده است.

کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار