آشنایی نسل جوان با زوایای مختلف حماسه آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت : باید نسل جوان را با زوایای مختلف حماسه آزادسازی خرمشهر آشنا کنیم.

بهروز خوشبخت، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه‌برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، از سالروز آزادسازی خرمشهر به عنوان یکی از معجزات بزرگ الهی یاد کرد و گفت : حماسه بی‌بدیل سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر برگ زرینی را به افتخارات رزمندگان کشورمان اضافه کرد که باید نسل جوان را با زوایای مختلف این حماسه تاریخی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر یکی از اهداف استراتژیک دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌رفت، اظهار کرد: دشمنان با فتح خرمشهر بدنبال از پای درآوردن انقلاب اسلامی بودند، اما آن چیزی که توانست انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان مصون نگه دارد، پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی و پای کار بودن رزمندگان اسلام در عرصه‌های دفاع از کشور بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به جهاد تبیین برای روشنگری در مورد رخداد‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به طور خاص دوران دفاع مقدس، گفت: جهاد تبیین می‌تواند نقش مهمی در مصونیت کشور در برابر تهدیدات دشمنان داشته باشد.

خوشبخت جهاد تبیین را وظیفه امروز آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: با تکیه بر جهاد تبیین می‌توانیم دشمنان خود را شناخته و جلوی توطئه چینی‌های آنها را بگیریم.

خوشبخت سپس به تشریح ویژه‌برنامه‌های سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: برگزاری صبگاه مشترک نیرو‌های مسلح توسط فراجا در روز سوم خرداد مهمترین ویژه‌برنامه تدارک دیده شده برای بزرگداشت عملیات فتح خرمشهر در کرمانشاه خواهد بود.

 وی با اشاره به نواختن زنگ مقاومت و ایثار در مدارس استان کرمانشاه در روز دوم خرداد، گفت: زنگ مقاومت و ایثار راس ساعت ۹ صبح این روز در تمامی مدارس استان همزمان با مدارس سراسر کشور نواخته خواهد شد.

خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد، مدارس، دانشگاه ها، اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه به موضوع آزادسازی خرمشهر، دیدار با خانواده‌های شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر در استان، تبلیغات محیطی و ... از دیگر برنامه‌های گرامیداشت سالروز عملیات بیت المقدس در استان است که خوشبخت از آنها یاد کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار