ایجاد پالایشگاه شیر از اولویت های سرمایه گذاری در خراسان جنوبی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی پالایشگاه شیر از اولویت‌های استان است و در صورت ورود سرمایه گذار حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در دیدار با فعالان صنعت دام و طیور استان گفت: در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار برای راه‌اندازی پالایشگاه شیر در خراسان جنوبی حمایت تسهیلاتی خواهیم داشت.

وی افزود: در صورتی که مرغ مصرفی خراسان جنوبی به صورت کامل تامین شود، مشکلی در ارسال مرغ مازاد استان به سایر استان‌های همجوار و صادرات آن نداریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح ایجاد سردخانه دولتی در استان با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال گفت: قرارداد سردخانه منعقد شده و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط سازمان تعاون روستایی و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط استان برای تکمیل این سردخانه که سوله آن آماده است، تامین خواهد شد.

وی عنوان کرد: انبار شرکت غله قاین در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار می‌گیرد تا به اندازه کافی و مورد نیاز دپو نهاده دامی را در سطح استان داشته باشیم.

رئیس اتحادیه دامداران خراسان جنوبی هم با انتقاد از اینکه ۹۰ درصد شیر تولیدی استان خام فروشی می‌شود، گفت: پیگیری‌های لازم برای راه اندازی پالایشگاه شیر در استان انجام شود تا با این اقدام از خام فروشی شیر جلوگیری شود.

محمدجواد غریبی افزود: از اسفند امسال مطالبات تولیدکنندگان شیر استان پرداخت نشده که باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا هرچه سریعتر پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد دام و طیور تولیدی خراسان جنوبی مازاد نیاز استان است گفت: در چنین شرایطی باید بازار گوشت منجمد در استان جمع شود.

مدیرعامل مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان هم اظهار کرد: درخواست داریم در ستاد تنظیم بازار استان برای قیمت گذاری از نظرات بخش خصوصی هم استفاده شود.

سید حسین خیریه گفت: در خراسان جنوبی سرمایه گذاری در بخش دام و طیور سود بالایی ندارد لذا درخواست ما این است مشوق‌های مختلف از جمله معافیت مالیاتی برای تولیدکنندگان این بخش در نظر گرفته شود.

وی افزود: باید از برخی واحد‌های راکد بخش دام و طیور حمایت شود تا به چرخه تولید بازگردند.

مازاد مرغ تولیدی استان و نبود بازار صادراتی، حمایت تسهیلاتی از تولید کنندگان بخش دام و طیور، قیمت گذاری بالای جو توسط شرکت پشتیبانی امور دام، نبود صرفه اقتصادی بخش دام و طیور، خام فروشی شیر، تعداد پایین کشتارگاه مرغ، حذف واحد‌های تولیدی، از دست دادن بازار مرغ سیستان و بلوچستان و کرمان، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و نبود حمایت از تولیدکنندگان دام و طیور از مهمترین مشکلات و مطالبات مطرح شده در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.