نهمین خانه هلال احمر روستایی فهرج در روستای نظرآباد بخش مرکزی این شهرستان به بهره برداری رسید.

خانه هلال احمر روستای نظرآباد برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه مردمی در حوادث طبیعی و بحران‌های اجتماعی با حضور رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان فهرج، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی فهرج و بخشدار نگین کویر، به همت دهیاری و شورای روستای نظر آباد بخش مرکزی شهرستان فهرج افتتاح شد.

 غلامرضا دهقانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فهرج از مزایای ایجاد خانه‌های هلال علاوه بر جمع آوری کمک‌های داوطلبانه و مردمی‌که از سوی خانه‌های داوطلب انجام می‌شود، را فعالیت‌های آموزشی، آماده سازی و هدایت فعالیت‌های جوانان داوطلب و حتی امدادگری خواند و گفت: این کانون‌ها به ویژه در مناطق شهری و روستایی در هنگام رخداد بلایا و حوادث می‌توانند نقش تاثیرگذاری در ارزیابی منطقه از سوی نیرو‌های محلی و تسهیل امدادرسانی به آسیب دیدگان داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال می‌توانند به عنوان یک هلال احمر کوچک با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ای که دارند، فعالیت کنند، افزود: خانه‌های هلال حلقه‌ای به هم پیوسته از توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.

دهقانی از تمام مسئولان راه اندازی خانه هلال در روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان قدردانی کرد و بیان داشت: فلسفه فعالیت خانه هلال، خدمت داوطلبانه مردم به مردم است و به نوعی امدادگر شدن جوامع محلی موجب کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و بحران خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.