در جلسه هیئت دولت مطرح شد؛

تاکید بر تسریع ارائه مشوق‌های ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده

رئیس‌جمهور از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست نسبت به تسریع در ارائه مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تامین مالی بخش تولید در سال جهش تولید، از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال است، وزیر امور اقتصادی ودارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بانک مرکزی را موظف کرد، با توجه به مشخص بودن میزان منابع مالی در اختیار دولت، تدابیر لازم را برای رفع موانع تامین مالی مورد نیاز صنایع اتخاذ کنند.

رئیس جمهور همچین با اشاره به نگاه راهبردی دولت به موضوع ساخت مسکن در کشور، از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها خواست، تسریع در ارائه مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده را دراولویت برنامه‌های خود قراردهند.

رفع دغدغده‌های مردم به عنوان سرمایه‌گذار و رکن اصلی بورس و بازار سرمایه از دیگر تاکیدات دکتر رئیسی به مسئولان مربوط در جلسه امروز هیئت دولت بود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز اشغال فلسطین و روز نکبت، ایستادگی، پایمردی و مقاومت مردم فلسطین برغم ۷۵ سال ظلم، جنایت، اشغالگری و غارت و ویرانی رژیم صهیونیستی را ستود و با بیان اینکه روحیه مقاومت، وطن‌دوستی و دشمن‌ستیزی در نسل‌های جدید تقویت شده است، ابراز امیداوری کرد بیداری و خیزش جهانی شکل گرفته علیه رژیم اشغالگر، به آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت حاکمیت به مردم فلسطین منجر شود.

پیش از سخنان دکتر رئیسی وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات محصولات دانش بنیان در سال گذشته در راستای تحقق مطالبات رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر خروج اقتصاد کشور خام فروشی گفت: در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات دانش بنیان با فعالیت بیش از ۵۰۰ شرکت به رقم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید که با توجه به اینکه ارزش صادرات هر تن از این کالا‌ها دو برابر ارزش متوسط کالا‌های دیگر است، نشان روشنی از خروج تدریجی اقتصاد کشور از خام فروشی است.

وزیر آموزش و پرورش نیز گزارشی از روند آماده‌سازی زمینه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان ارائه کرد و افزود: امسال برای اولین بار در تاریخ کشور از روز یکشنبه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوزادهم به صورت همزمان و متمرکز برگزار خواهد شد. در این فرآیند طی ۲۸ روز ۱۲۰ امتحان در ۶ هزار شعبه در سراسر کشور برگزار و ۸۰ میلیون برگه امتحانی نیز تصحیح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیری از خرید ۲ میلیون و پانصد هزا تن گندم در این مدت زمانی خبر داد و گفت‌: استان خوزستان در میان استان‌های گرمسیر با تولید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم رتبه اول را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی درباره پرداخت مطالبات امسال گندمکاران نیز گفت: در این زمینه برای پرداخت مستقیم به حساب ذینفعان پس از برداشت کامل محصولات برنامه‌ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه وامها و مسکن مهریا باید اول برای بافت فرسوده ایا باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک مسکن از پرداخت و اجرای وام ساخت نهضت ملی خودداری می کند.
وام ساخت نهضت ملی با باز پرداخت ۲۰ساله و سود ۱۸ درصد و حداکثر اقساط ۵ میلیون تومانه و ۲ سال استراحت در پرداخت اقساط است
آخرین اخبار