بهره برداری از شرکت پالایش نفت پایا در بندرعباس

شرکت پالایش نفت پایا در بندرعباس با حضور علی آبادی وزیر صمت به بهره برداری رسید.

وزیر صمت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران افتتاح این مجموعه صنعتی را پایه‌ای برای توسعه صنعت در استان هرمزگان دانست و گفت: روغن یکی از کالا‌های راهبردی در صنعت است و به نظرم هیچ صنعتی را نمی‌توانید پیدا کنید که از روغن‌ها استفاده‌ای نداشته باشد.

وی افزود: جذابیت  طرح پالایشگاه نفت پایا، اهتمام و اشتراک مساعی بخش خصوصی و دولت است که موجب شده است یک کار دانش‌بنیان در استان هرمزگان شکل بگیرد.

وزیر صمت گفت: من واحد روغن سازی را پایه اول برای تحولات آتی در استان می‌دانم که از محل اشتراک توانایی‌های داخلی ایجاد شده است و بدون تردید برای توسعه این مجموعه برنامه‌هایی پیش‌بینی خواهد شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین با تاکید بر لزوم تعریف فراورده‌های جدید در زنجیره ارزش نفت اظهار داشت: در این شرکت، ترکیب فرآورده‌های تولیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان صورت می گیرد که سبب افزایش ارزش افزوده و افزایش قیمت محصولات به ویژه محصولات صادراتی خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل زنجیره نفتی علاوه بر افزایش وزنی، به افزایش قیمت فرآورده هم می‌رسیم و با افزایش عمق دانش، آینده خوبی را می‌توان برای صنعت نفت استان متصور شد.

استاندار هرمزگان گفت: ما در توسعه زنجیره نفت نگاه حجمی نداریم بلکه همین که این پالایشگاه‌ها در زنجیره ارزش حرکت کنند و ارزش افزوده بیشتری خلق کنند برای ما حائز اهمیت است.

 شرکت پالایشگاه نفت پایا با تکیه بر توان داخلی در ناحیه صنعتی فرآورده‌های نفتی بندرعباس افتتاح شد، این شرکت زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر بطور مستقیم فراهم می‌شود محصولات تولیدی کارخانه پالایش نفت پایا، پارافین، اسلاک واکس و انواع روغن تصفیه آول با ظرفیت ۲۳۷ هزار و ۲۰۰ تن در سال است.همچنین نخستین تولید کننده‌ بخش خصوصی در زمینه روغن پایه SN90 و اسلک واکس است.

محصولات این شرکت صادراتی بوده و سالانه ۹۰ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.