حمایت از ۷۳۱ خانواده زندانیان در استان اردبیل

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردبیل گفت: در حال حاضر ۷۳۱ خانواده زندانیان استان اردبیل تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار گرفته است.

شهرام دهقانی گفت: انجمن حمایت از زندانیان مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه است که با کمک‌های مردمی و خیران اداره می‌شود و ریالی اعتبار دولتی استفاده نمی‌کند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردبیل افزود: وظیفه ما حمایت از خانواده‌های زندانیانی است که به علل مختلف سرپرست آنها در زندان بوده و خانواده آنها با مشکلات و آسیب‌هایی درگیر هستند.
او ضرورت حمایت از این خانواده‌ها را با همراهی خیران یادآور شد و گفت: از جمله این حمایت‌ها، حمایت اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی است و ما سعی می‌کنیم در حد وسع و توان خود در رفع دغدغه‌های آنها تلاش کرده و نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشیم.
دهقانی افزود: ما بر این باوریم افرادی که مرتکب جرم شده‌اند، کودکان معصوم و خانواده‌های آنها نباید تاوان داده و در سختی و تنگنا زندگی کنند.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردبیل در ادامه گفت: ما خانواده‌های زندانیان را حمایت می‌کنیم تا فقر مالی آنها برطرف شده و از ترک تحصیل فرزندان آنها جلوگیری و نسبت به تأمین هزینه‌های درمانی، اجاره بها و یا دغدغه تأمین چک و سفته صادر شده اقداماتی را انجام دهیم تا این خانواده‌ها گرفتار مسائل حاشیه‌ای نشوند.
او تصریح کرد: عمده این خانواده‌ها با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و ما برای حفظ آبروی آنها و برقراری آرامش روحی و معنوی خانواده‌های زندانیان در تلاش هستیم تا یاریگر آنها در حوزه‌های مختلف باشیم.
دهقانی بیان کرد: صیانت از این خانواده‌ها با ایجاد فضای امن و آرام‌بخش و همچنین فرهنگسازی برای اصلاح دیدگاه‌ها نسبت به این خانواده‌ها در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها است.
او در ادامه افزود: هم اکنون ۷۳۱ خانواده زندانیان از حمایت‌های انجمن بهره‌مند هستند و ما سعی می‌کنیم از ظرفیت مددکاران و مشاوران در حل مشکلات روحی، روانی و حتی آموزشی، تحصیلی و سایر حوزه‌ها استفاده کنیم که این امر قطعا به کاهش گرفتاری این خانواده‌ها منجر شده است.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان اردبیل تصریح کرد: خدمات حمایتی ما در حوزه بهداشتی، درمانی، تأمین کالا‌های اساسی، بسته‌های معیشتی، پرداخت اجاره بها به صورت نقد، واریزی نقدی به این خانواده‌ها، اهدای کارت هدیه و سایر شیوه‌های حمایتی مورد توجه بوده تا خانواده‌های زندانیان در آرامش بوده و دغدغه کمتری را داشته باشند.
دهقانی به موضوع اشتغالزایی این خانواده‌ها و حرفه‌آموزی زندانیان نیز اشاره کرد و گفت: برای توانمندسازی این خانواده‌ها شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف نظیر خیاطی، آرایشگری و سایر حوزه‌ها هستیم تا امکان حمایت از خانواده‌های زندانیان و جبران بخشی از دغدغه آنها فراهم آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار