ثبت ۹۶ هزار تصویر سرعت غیرمجاز در قزوین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۹۶ هزار تصویر توسط سامانه‌های مکانیزه هوشمند ثبت تخلف در قزوین ثبت و جهت اعمال قانون به پلیس راهور معرفی شد.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده توسط سامانه‌های مکانیزه هوشمند در بلوار آیت الله باریک بین با تعداد ۳۲ هزار مورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرعت برای خودرو پژو پارس با سرعت ۱۵۸ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز دومین عامل بروز سوانح رانندگی منجر به فوت و جرح در کشور است، کنترل سرعت خودرو‌ها توسط دوربین‌ها موجب کاهش تصادفات درون شهری خواهد شد.

عرشیان ادامه داد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین در ۲۴ ساعت از شبانه روز نسبت به ثبت تخلفات خودرو‌های درون شهری توسط دوربین‌های هوشمند اقدام می‌کند.

به گفته این مسئول، بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی و سامانه‌های تردد شمار، حجم تردد در جاده سلامت و تقاطع شورا در روز‌های جمعه با ۳۰ درصد افزایش و در روز‌های عادی با ۲۰ درصد تردد ثبت شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: با وجود افتتاح کمربندی پیامبر اعظم (ص) و آیت الله باریک بین (ره) حجم تردد در جاده سلامت و تقاطع شورا همچنان رو به افزایش است که شهروندان با آگاهی می‌توانند ساعات مناسب تری برای سفر انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار