مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات دادرس در اردبیل برگزار شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: دوازدهمین دوره مسابقات المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر به مناسبت هفته هلال احمر در استان برگزار شد.

سید علی حجتی در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار کرد: این طرح با حضور ۳۲۰ نفر از دانش آموزان و مربیان آموزش‌دیده جمعیت هلال‌احمر به مدت دو روز متوالی برای دختران و پسران در شهرستان نمین اجرا شد.

او هدف از برگزاری این طرح را افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت دانش آموزان آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش آموزان، سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمندسازی و برخورداری از مهارت‌های کار گروهی اعلام کرد.     

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: آزمون کتبی، پناهگیری و خروج ایمن، اطفاء حریق و سوختگی، انتقال و حمل مصدوم، ایمنی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اسکان اضطراری و... از آیتم‌های این مسابقه می‌باشد.

حجتی با بیان اینکه تیم‌های اول مسابقات از ۱۰ شهرستان (۱۰ تیم برادران – ۱۰ تیم خواهران) با حضور ۳۲۰ نفر (هر شهرستان یک تیم ۱۴ نفره برادران با یک تیم ۱۴ نفره خواهران با سرپرست و مربی) به تفکیک جنسیت با حضور ۹ داور استانی در سایت آموزشی جمعیت هلال احمر ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت برگزار شد.

او با اشاره به اعلام نتایج این مسابقات اذعان کرد: در بخش خواهران به ترتیب شهرستان‌های سرعین، مشگین شهر، نمین و پارس آباد و در بخش برادران نیز به ترتیب شهرستان نمین، پارس آباد، خلخال قرار گرفته است.
حجتی افزود: در بخش تیم منتخب بشردوست نیز در بخش خواهران و برادران به ترتیب شهرستان‌های پارس آباد و خلخال به عنوان تیم بشردوستی انتخاب شدند.

گفتنی است در پایان این دوره تیم‌های اول مسابقات به تفکیک جنسیت به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.