سرمایه گذاری در تولید دارو و محصولات سلامت محور از جمله اولویت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

توسعه سرمایه گذاری‌ در تولید دارو و محصولات سلامت محور از جمله اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با با معاون و مدیران حوزه غذا و داروی دانشگاه گفت: فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری در بازار دارو، امکان تحقیق و توسعه در زمینه غذا و دارو را فراهم کرده است و باید از فرصت موجود با برنامه ریزی مناسب در این حوزه برای تامین بخشی از نیاز منطقه و  به چرخش در آوردن چرخ تولید در این رشته استفاده شود.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری در زمینه دارو، می‌تواند به ارتقای رقابت‌پذیری صنعت دارو و جلوگیری از قاچاق آن کمک کند.

دکتر غزنوی عنوان کرد: صنعت داروسازی در دنیا یکی از صنایع پیشرو، دانش بنیان و استراتژیک است که از لحاظ اقتصادی، ارزش افزوده بالایی را برای کشورها ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان  باتوجه به  موقعیت جغرافیایی،  می تواند نقش اثرگذاری در صادرات و واردات دارو و اقلام سلامت محور داشته باشد.
دکتر مصطفی صالحی زاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با اشاره به فعالیت ها و اقدامات این معاونت در سال گذشته گفت: سیستان و بلوچستان نقطه خروجی کالای سلامت محور محسوب می شود به طوری بیش از 95 درصد کالاهای سلامت محور از خارج استان جهت قاچاق وارد سیستان و بلوچستان می شوند

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان قطب واردات برنج و کنجد در کشور است به نحوی که سالانه چندین هزار تن برنج و کنجد وارد گمرکات تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می شود و نمونه برداری و انجام آزمون های تخصصی و اطمینان از سلامت آن بر عهده معاونت غذا و دارو است.

وی ادامه داد: تفویض اختیار رصد توزیع و عرضه شیرخشک در داروخانه های سراسر کشور به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال گذشته باعث ارتقا جایگاه این معاونت در سطح کشور شده است

دکتر صالحی زاده گفت: توسعه فعالیت های معاونت غذا و دارو با پارک علم و فناوری سلامت و توسعه آزمایشگاه غذا و دارو از جمله برنامه های این معاونت در سال جاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار