جایگزینی حبس یک متهم با یک حکم جالب

حکم حبس چهار ماهه متهم به ضرب و جرح عمدی با چاقو و اخلال در نظم عمومی، به طراحی و چاپ بنر با محتوای پیشگیری از خشونت تغییر یافت.

 به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کردستان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان اظهار کرد: حکم حبس فردی به نصب بنر پیشگیری از خشونت در مراکز پر تردد شهر سنندج، شرکت در دوره‌های آموزشی کنترل خشم و شرکت در دوره‌های آموزش اخلاق دینی در مساجد جایگزین شد.

بهادر اسدی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های حبس‌زدایی قوه قضاییه و دستور ریاست قوه قضاییه در مورد بکارگیری تأسیسات ارفاقی به ویژه مجازات‌های جایگزین حبس از نوع خدمات عمومی رایگان و با هدف خدمات عام‌المنفعه، رأی جایگزین حبس توسط پیمان شیخی، دادرس شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سنندج صادر شده است.

 وی گفت: مجازات‌های جایگزین حبس شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی است که در صورت گذشت شاکی و وجود جهات تخفیف مجازات با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، تعیین و اجرا می‌شود.

اسدی افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان از جمله مجازات‌هایی است که علاوه بر تنبیه فرد، جامعه را نیز نسبت به جرم ارتکابی آگاه و از خدمات ارائه شده بهره مند می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.