فعالیت بیش از ۱۸۰ هزار سفیر سلامت در مدارس اصفهان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت:  بیش از ۱۸۰ هزار سفیر سلامت دانش‌آموزی در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان در آیین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با اشاره به اینکه  سفیران سلامت نقش مهمی در فرهنگ سازی مقوله بهداشت دارند گفت: نقش دانش‌آموزان سفیر در پیشبرد اهداف و برنامه‌های سلامت در مدارس و به‌منظور ارتقای سواد سلامت در آموزش و پرورش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آذرکیوان امیرپور افزود: این دانش‌آموزان به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی بصورت داوطلبانه و به انتقال مفاهیم بهداشتی به سایر دانش‌آموزان می‌پردازند.

او گفت: این دانش‌آموزان در موضوعات خودمراقبتی، آموزش‌ها را از مربیان خود دریافت و آن را به گروه همسالان و خانواده‌ها منتقل می‌کنند و به این ترتیب همه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در جریان پیام‌های سلامتی قرار خواهند گرفت.

امیر پور مباحث آموزشی درباره رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر را از جمله مواردی برشمرد که توسط سفیران سلامت دانش‌آموزی انتقال داده می‌شود.

او همراه کردن سایر دانش‌آموزان مدرسه در انجام فعالیت‌های بهداشتی، ارائه مطالب آموزشی و علمی در مورد اصول بهداشت فردی و تغذیه سالم را از دیگر وظیفه‌های سفیران سلامت در مدارس برشمرد.

 در پایان این آیین از ۵۰۰ دانش‌آموز به‌عنوان سفیر سلامت در مدارس استان اصفهان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.


منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار