«هفت سر اژدها» درامی برای نمایش فساد برخی آقازاده‌ها و چهره‌های سیاسی

«هفت سر اژدها» درامی سیاسی بود که به موضوع فساد اقتصادی چهره‌های سیاسی پرداخت و سکانس‌هایی اکشن با ریتمی تند را ارائه کرد.

پرداختن به اشرافیت، رانت و فساد به ویژه از سوی چهره‌های سیاسی و فرزندانشان که در اصطلاح عامیانه به آقازاده معروف شده‌اند، در قالب یک اثر نمایشی قطعا به مذاق برخی خوش نخواهد آمد. موضوع برخوردن به آدم‌ها، شخصیت‌ها و گروه‌ها را باید از ۲ منظر بررسی کرد؛ نخست گروهی هستند که در ورای چهره‌های به ظاهر مردمی خود پنهان شده و در واقعیت غرق در فساد و اشرافیت هستند که اتفاقا باید به این گروه بربخورد. درواقع رسالت بزرگترین رسانه کشور این است که سمت مردم باشد و مفسدان را حتی اگر صندلی و جایگاهی دارند، رسوا کند، اما گروه بعدی کسانی هستند که طبق رسم غلطی که از گذشته هم در مورد سریال‌ها بود، هرگاه شخصیت منفی شغل خاصی داشت یا کاراکتر بد داستان عبارتی درباره شغل خاصی گفت، به سرعت آن را تعمیم به کل می‌دهند و نامه‌نگاری می‌کنند.

این رسم غلط باید برچیده شود تا رسانه فرصت مطرح کردن برخی سوژه‌ها را داشته باشد. اینکه شخصیت منفی داستان نسبت به شغلی رفتار غلطی داشته باشد، به این معنا نیست که به همه کسانی که لباس آن شغل را بر تن دارند، توهین شده است؛ از طرفی دیر زمانی است که جای سریال‌های انتقادی در رسانه ملی خالی است و نباید فشار‌ها را به حدی زیاد کرد که هیچ کارگردانی جرأت پرداختن به این موضوعات را نداشته باشد.

فارغ از سوژه در قالب فرم «هفت سر اژدها» متفاوت از دیگر سریال‌های مناسبتی ماه رمضان که به نسبت ریتم آرام و درام بیشتری دارند، عمل و سکانس‌هایی اکشن با ریتمی تند را ارائه کرد. البته اکشن لازمه سوژه‌های این چنینی است و تجربه ثابت کرده که معمولا پرداختن به این گونه موضوعات که ماهیتی جاسوسی، پلیسی و معمایی هم دارند، مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرند.

«هفت سر اژدها» درامی برای نمایش فساد آقازاده‌ها و چهره‌های سیاسی

سریال هم یکی از ابزار‌های قدرتمندی است که رسانه از آن برای نمایش سوژه‌های اجتماعی استفاده می‌کند. سوژه‌های اجتماعی که می‌توانند مورد توجه کارگردان‌ها قرار بگیرند، به وفور در جامعه ایران پیدا می‌شوند و یکی از سوژه‌های پرمخاطب هم پرداختن به فساد اقتصادی، رانت و اختلاس است، اما سوژه‌هایی از این دست آمیخته به مسائل سیاسی هستند و خط قرمز‌ها و ترس از برخوردن به جریان‌های فکری مختلف باعث شده تا کمتر کارگردانی به سمت موضوعات این چنینی برود. حالا بعد از مدت‌ها ابوالقاسم طالبی کارگردان نام‌آشنایی که سابقه پرداختن به موضوعات حساس سیاسی را در کارنامه خود دارد، با سریالی به تلویزیون آمد که در همان روز‌های ابتدایی پخش، جنجال‌برانگیز شد.

این سریال درامی سیاسی بود که به موضوع فساد اقتصادی چهره‌های سیاسی پرداخت و اینگونه برداشت شد که مدیران تلویزیون تصمیم گرفته‌اند از سوژه‌های تکراری و کلیشه‌ای که حاشیه‌ای امن دارند، فاصله بگیرند و فضا را برای پرداختن به موضوعات روز و حساس جامعه باز کنند. شاید همین تصمیم باعث اقبال بیشتر مخاطب به رسانه‌ای شود که به خودش تعلق دارد و باید بازنمای جامعه باشد.

طالبی دراین درام اجتماعی و سیاسی سعی کرد وارد مقوله آقازادگی و کج‌روی چهره‌های سیاسی شود، در همین راستا شخصیت‌پردازی کاراکتر‌ها شباهت‌هایی با چهره‌های نام‌آشنای عرصه سیاست داشت که فارغ از نحوه پرداخت سوژه و فضای سریال، حرکتی جسورانه قلمداد می‌شود.

علاوه بر پرداختن به چنین سوژه‌ای که می‌توان با عنوان بکر از آن نام برد، توجه به ابعاد مختلف شخصیت‌ها و پرداخت چند بعدی به داستان، ویژگی بارز کارگردانی طالبی در این سریال است. او خط اصلی داستان را پرونده‌های کلان فساد اقتصادی در نظر گرفت، اما از پرداختن چندجانبه به شخصیت‌ها و قصه‌ها غافل نماند. توجه ویژه به خانواده و نمایش روابط خانوادگی مثل سایر آثار طالبی در این سریال هم دیده شد. کارگردان لایه‌های مختلف شخصیتی هر یک از کاراکتر‌ها را به مخاطب نشان داد و از این طریق ذهن بیننده با تماشای اشخاص با عملکرد‌های مختلف‌شان، برداشتی واقعی‌تر ثبت کرد. توجه به ارزش‌ها، آسیب‌شناسی اتفاقات پرتعداد از دیگر مواردی است که طالبی به‌شکلی برجسته آنها را در اثر خود گنجاند. ورود به کنه شخصیت‌های داستان، واکاوی درونی آنها و قرار دادن‌شان در موقعیت‌های مختلف و متفاوت، خط سیر داستان را از ورطه تکرار دور کرد و باعث شد تا بیننده با ریتمی مناسب شاهد اتفاقاتی تازه باشد.

«هفت سر اژدها» درامی برای نمایش فساد آقازاده‌ها و چهره‌های سیاسی

آنچه این سریال را متمایز از دیگر آثاری می‌کند که به این موضوع پرداخته‌اند، پرداختن به فساد آقازاده‌ها و چهره‌های سیاسی است و این نشان می‌دهد که دوران انکار واقعیت‌ها گذشته و برای اصلاح شرایط اجتماعی باید سیاهی‌ها را پذیرفت و برای تغییر آنها تلاش کرد. مصداق این گفته هم نمایش فساد یک قاضی در این فیلم است که کمتر شاهد سکانس‌هایی از این دست در تلویزیون بوده‌ایم. سراغ دانه درشت‌ها و ریشه بروز فساد‌ها رفتن، ساده نیست و نیاز به این دارد که اول کارگردان شجاعت ورود به موضوعی این چنینی را داشته و علاوه بر این با مطالعه پرونده‌های مشابه به سوژه اشراف کافی داشته باشد. کمااینکه طالبی در گفتگو‌هایی که داشته گفته که چندین پرونده فساد اقتصادی را مطالعه و با صاحب‌نظران این حوزه مشورت کرده است.

«هفت سر اژدها»‌ی طالبی از این جهت اثری پیش‌رو برای آغاز نزدیک شدن به خط قرمز‌ها و پرداختن به سوژه‌های حساس سیاسی و اقتصادی است که ریشه‌های فساد را در ارگان‌های مختلف ردیابی می‌کند و از نمایش آن هراس ندارد و این دقیقا همان چیزی است که رهبری در بیانات متعدد بر آن تاکید داشته‌اند که جسورانه به دل فساد بزنیم. 

نقد اشرافیت و رانت‌خواری خواست مردم است و نباید «هفت سر اژدها» نقطه پایان ساخت سریال‌هایی با این مضمون باشد بلکه باید هم رسانه ملی و هم نهاد‌های مسئول همکاری کنند تا بیشتر شاهد پرداختن به این موضوعات آن هم در قاب تلویزیون باشیم. «هفت سر اژدها» غافلگیری‌های جالبی برای مخاطب داشته و سعی کرده تابو‌ها را بشکند و با نمایش فساد دانه درشت‌ها مخاطب را با خود همراه کند و این درام سیاسی را به نقطه مطلوب برساند.

گزارش از حسین کربلایی طاهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ARB
۱۹:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
شروعش خوب نبود.برای یه فیلم با این موضوع،زیادی ریتمش کند بود.سکانس ها و دیالوگ های اضافی،زیاد داشت.بعضی جاهاش زیادی شعاری میشد.رفته رفته سریال قویتر شد و ریتم تند شد و اضافه کاری ها هم خیلی کمتر شد.همه چی داشت خوب پیش می رفت که رسید به قسمت آخر!!
انگار قسمت آخر رو حوصله شون نشده بسازن!!
من دادگاه و محاکمه ندیدم..اون می گفت جرمت سنگینه دفاع کن،این تکذیب و فرافکنی و جوسازی می کرد..چند نفر از مردم هم پخش زنده رو نگاه می کرد..یه دفعه نوشت که سلطان اعدام شد!!
به همین راحتی!!!
توی این دادگاه،نه سلطان دیدیم،نه حتی یه آقازاده معمولی چه برسه به یه پدرخوانده مافیا که ظاهرا نماد اژدهای هفت سر فساده.
قسمت آخر،سریال رو نابود کرد..اصلا بعد از دستگیری سلطان،چرا فکر کردن باید توی یه قسمت جمعش کنند؟!!
این سریال سانسور زیادی داشت بویژه توی دیالوگ ها..یعنی ممکنه قسمت آخر رو سانسور کرده باشند؟!!! چون یه بار پخش قسمت آخر به دلیل مسائل فنی لغو شد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
همیشه فکر می کردم مصنوعی ترین، آبکی ترین و غیرواقعی ترین بازی ها و نمایشنامه ها رو میشه تو آگهی های بازرگانی صدا و سیما پیدا کرد. اما صدا و سیما سریال هفت سر اژدها رو رو کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
افتخار میکنیم که اشراف اطلاعاتی داریم و زمان فیلم ساختن تمام ریز مکالمات و ریز رفتارها رو به نمایش در میآریم


اگه این قدر همه چیز واضحه چرا از اول جلو این چپاول گرفته نمیشه تا ملتی بد بخت نشن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا دنبال عدله بگردیم همین آش و همین کاسه ست و کار از کار گذشته ،،،،،در همه حوزه ها نمونه ایی از خروار ،جای بازدارندگیها ضعیف است و دشمن هوشیار،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این سریال ترویج مصرف سیگاروموادمخدربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه نکته مهم سلطان سکه در دادگاه توی سریال گفت اگرچه یقین دارم در واقعیت هم توی دادگاه عنوان شده که به قاضی گفت اونایی که به من قدرت دادنوگفتن( بروجلوهواتوداریم بایداینجامحاکمه بشن )و اینکه واقعیت هم اینطوریه در مورد فسادوچپاول باید دنبال حامیان اصلی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جلوی فساد رانت و زمین خواری را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مگه فسادد اریم در مملکت اسلامی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این فیلم به صورت خیلی طنزوار فساد رو متعلق به یک تفکر خاص سیاسی دانسته ، در صورتی که خیلی ها میدونن بسیاری از فسادها رو کسانی انجام میدن که برای خودشون ظاهر علیه السلام درست میکنن و انقلابی نما هستند
از طرف دیگه چیزهایی مثه کاخ قرارگاه آلوده سازی فرزندان مسئولین که دیگه جوک شده بود
یا مثلاً اعتراضات کارگری رو هم ربط میداد به سوءاستفاده ها و ... که به نوعی فضا رو برای برخورد خشن با اعتراضات مدنی و حقوقی آماده کنه
و آخرش هم اونجایی که دادستان در مورد قضات آلوده حرف میزنه جوری ادعای برخورد با همه فسادها رو می‌کنه که آدم فکر می‌کنه دیگه فساد خاصی وجود نداره ، اگر اینا گرفته شدن پس باید الان اوضاع خوب شده باشه ، سکه ارزون ، بانک ها سالم ، قضات پاکدست و در نهایت سر فتنه زده شده باشه و همه چی امن و امان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عالی بود
دم کارگردان و عوامل این سریال گرم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جلوی رانت گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۷:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بخش های زیادی ازاین سریال را بادقت و حتی چند بار نگاه کردم حداقل یکی از دلایل بروز چنین اتفاقات نا خوشایندی در کشور ضعف دستگاه های نظارتی کشور هست انهم به دلیل " نفوذ" و رخنه افراد فاسد در ان دستگاه های نظارتی کشور و همچنین ضعف مفرط و تعلل بیش ازحد قوه قضائیه در برخورد با افراد فاسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مهدی هاشمی که ظاهراً متین سلطان‌خواه نقش ایشان را بازی می کند و خسارت سنگین در قرارداد کرسنت به بیت المال ایران زد ، نهایتش مگر چقدر محکوم شد آن هم همیشه در حال مرخصی بود و ایام محدودی هم که در زندان بود در هتل ۴ ستاره بود ، این موارد منه جوان ایرانی را نسبت به مسئولین عقده ای کرده ، چون اگر من جوان‌بدون این و رسم یک میخ دزدی کنم باید چند سال حبس بروم و چون سند ندارم بگذارم مرخصی هم نمی توانم بروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصلا قانون برای محار محبوس کردم قشر فرودست جامعه است تا اون بالایی ها در رفاه و رضایت زندگی اشرافگری داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فقط جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینها که ملت می دونند از مجازات و هتل هاشون فیلم بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این تازه چیزیه که تو تلویزیون اجازه پخش گرفته. شما ببین دیگه واقعیت چیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام،امیدوارم ازعدل وقصاص هم درادامه سریال دیده بشه!???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بسیار سریال مزخرفی بود
از توهین به کادر زحمت کش درمان گرفته تا ..... داشته
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام . با تشکر از کارگردان ، تهیه کننده و کلیه عوامل فیلم هفت سر اژدها ... این فیلم بسیار جالب ، پرمعنی و با دقت بسیار به فساد برخی مسئولین پرداخته که اگر الطاف خداوندی و حمایتهای ریاست محترم صدا و سیما و مدیریت محترم شبکه سه نبود این کار میسر نمی شد . از کارگردان و شرکت فیلم سازی سیما فیلم استدعامندیم نسبت به حمایتهای خود از این مجموعه همچنان ادامه داده و فصلهای بعدی این سریال را نیز ادامه دهند . این فیلم بسیار مورد توجه دانشجویان ، بازاریان و عامه مردم قرار گرفته و در آینده نیز شاهد ساخت فصلهای بعدی خواهیم بود .
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۴:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آی گل گفتی . یکی نیست به بعضی از افراد بگه اگر تو هالیود در مورد فساد برخی مسئولین آمریکایی و اروپایی حرفی بزنه و فیلمی بسازه چه کارش می کنند ؟ اگر فیلمی هم ساخته شده زمانهای زیادی ازش گذشته و دستگاه های اطلاعاتی آمریکایی اجازه داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سریال خوبی بود و البته تبلیغات گسترده موادمخدرکشیدن و دخانیات مصرف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
متاسفانه با فساد سیستماتیک مواجهه هستیم.
کم کم باید برای آن معدود مسئولینی که پاک دست هستند و اهل رانت نیستند سریال بسازید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله این سریال درام خوبی در مورد فساد و چپاول زالو صفتانی بود که پدرانشان ازصدقه سرهمین مردم منصب و مقام گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خخخ جمع کنیداین کاسه کوزه هارو
شیخ الاسلام رفت چکار کردین
خاوری رفت چکارکردین
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا مثلا اگر جمع کنیم که آنوقت تو باید اسم صدها نفر دیگه رو که تو زندان هستند الان اینجا مینوشتی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
حالا اگه تو نفر در رفتن اینها باید جمع کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
من که شاهد به شهادت رسیدن خیلی از بندگان خوب خدا و مجروح شدن بعضی دیگر بودم خیلی متاسف هستم از این اوضاع که فرزندان مسئولین کشورم برای کشور بوجود آورده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
همه مسول اند،،، متزرر واقعی مادی و معنوی شدگان اقشار تحت فشار تحریمها مردم و عقب ماندگی و ترویج بی اعتمادی عمومی به نظام و خسارتها تاوانش شد سهم مملکت جای آبادانی مملکت ،،،،،،قانون میتونن مملکت رو نگه داره بدون ماده بند تبصره برای گریزپایان
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۰:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اصلا نتونستم با سریال ارتباط بگیرم درست موضوعش خوب بود ولی بازیگرا و فیلمنامه به شدت ضعیف بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
یه چیزی بگو که بگنجه. این سریال تو تاریخ صنعت سریال سازی ایران، از نظر لوکیشن، داستان، صدا، فیلمبرداری، انتخاب بازیگر و شخصیت پردازی بی نظیر بود. بنظرم باید بری نون خ ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی حمید صفت جز نقش های اصلی بوده، تکلیف فیلم معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۴:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاربر۱۳:۲۶ مثلا میخوای بگی خیلی حالیته و از فیلم سر در میاری؟ فیلم نون خ اتفاقا خیلی خوب و قشنگه و مردم خیلی زیادی طرفدارشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
صبر ملت زیاد است منتظر می ماند تا فساد آقازاده های مسوولین فعلی آشکار و بصورت فیلم نمایش داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
علت پایین اومدن بورس، وسوختن پول مردم رو تو سریال نگفتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
من بابام معلم بازنشسته س پارسال ب اصرار برادرم ۵۰ میلیون سهام بورس خرید یعنی تمام پس اندازش ، الان شده ۳۸ میلیون
حالا این مبلغ چیزی نیست ولی اونایی کل زندگیشون بردن تو بورس و مبالغ بالا چیکار میکنند بیچاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اون هم داستانی مثل سکه و دلار داشت. امثال مهدی هاشمی که سلطانخواه بود زیاد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۱۰:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام این سریال بسیار خوب بود و تقریبا مستند ودیدنی اگه سریالهایی به همین مضمون یا بهتر باشه عالیه واینگه سریالهای طنز هم مردم دوست دارن وسوالی دیگه چجور شده خیلی از هنر مندان که ظنز هم بازی میکردن الان شدن مجری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اتفاقا بسيار سريال مزخرف هست بطوريكه نميشه با با خانواده ديد و بيسار بدآموزي داره ظاهرا نفوذيهاي در عوامل اين سريال هستند كه ميخواهند همه چيز رو عادي و طبيعي نشان دهند. عوامل حاكميتي را فشل نشان دهند كه خودشان نفوذي هستند بطوريكه مردم به اين مسئولان اميدي نداشته باشند. كه بسيار سياهنمايي است. ضمنا طوري وانمود ميشود كه هيچ دشمن خارجي نداريم و همه چيز از داخل است. بازهم ميگوييم عوامل اين فيلم نفوذي دشمن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
و در پایان سریال باید نوشت به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چقدرم احترام به مخاطب میذارید برای پخشش! متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دو شبه به بهانه مثلا مشکلات فنی پخش نمیشه فکر کنم سلطانخواه به از ۵۰ ملیون دلار سرمایه گذاری در صدا و سیما نتیجه گرفته و حالا پخشش متوقف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مشکلات فنی چیه؟ پنجاه قسمت بیشتر نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دقیقا مگر چه تعداد فوتبال می بینند که برای پخش فوتبال سریال را پخش نمی کنید ، راستی مگر شبکه ورزش را برای اینگونه موارد نساختید ، خوب از طریق شبکه ورزش پخش کنید مسابقات فوتبال را که دوستدارنش از طریق شبکه ورزش فوتبال را ببینند. ما هم سریال مورد علاقه مان را‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فساد برخی اقا زاده ها و چهرهای سیاسی؟؟ !!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
من ازین سریال اینوفهمیدم فقط..اولادولت ونوچه هاش خودشون حامی این اهستن دوما با این همه کشتن سلطان ها باز هیچ نتیجه ای برای مردم حاصل نشد چون با اعدام سلطان هانه خودرو ارزون شد نه دلار نه مسکن... پس برای حل مشکل اساسی ملت باید اصل کاری ها رو اعدام کرد جوری که دیگه هیچکس جرات نکنه به مردم زوربگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مربوط به دولت پیشین سال ساختش و ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سال ساخت مهم نیست این رویه ازاول انقلاب بوده هست وخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
بله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
یوسف
۰۹:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جالبه میدونن همچین داستان هایی هست
فیلم هم میسازن براشون
ولی توی جامعه انگار نه انگار
این برنامه ها فقط برای بستن دهن مردم ساخته میشه و در عمل هیچ اتفاق و مقابله ای صورت نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقا زاده نه .
بهتر هست بفرمایید دزد زاده . حرام زاده . گرگ زاده .
اختلاس هم نه . همان دزدی گفته شود بهتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
گل گفتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اینقدر پوست کلفتند و بهشون میدان دادید که بهتون میخندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چون هنرپیشه های جالبی انتخاب نشده بود نگاه نمیکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هنرپیشه مدیرعامل افتضاح بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی نظیر بودند ولی شما ظاهرا خمسه رو میپسنده که واست بگه بگرفتی، بعد تو بگی بگرفتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درسته هنرپیشه هاش جالب نبودن. داستان خیلی جالب بود ولی اکثر هنرپیشه هاش مصنوعی و یخ و مبتدی بازی میکردن.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سریال خوبیه / خانمها بالاخره تو خون میشینن حتی بازپخشش را نگاه میکنن و سرشون گرم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کدوم یک از عوامل ما هست که با موارد برخورد وپیگیری کنه عده ای روز بروز بالاتر عده ای هم پایین وپایینتر....
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ددی بهم میگه امریکا خیلی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام
واقعا قشنگ بود چون همش واقعیت بود-خدا قوت به عوامل سریال
Iran (Islamic Republic of)
نقی
۰۸:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر کارگران و عوامل و حامیان تولید این سریال . کاش فیلمی از مسئولینی که در ایران مسئولیت کلان دارند و آقازاده های آنها در کشورهای غربی ، اقازاده گی میکنند.
یعنی این فیلم دیدن داره.و.... .
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۰۸:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عالی بود...
دستمریزاد واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماهیت سریال خوب و مهم بود اما دریغ از ساخت و بازی خوب و طبیعی
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۷:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سریال خیلی خوبی بود تشکر از عوامل سریال
Iran (Islamic Republic of)
مشت آهنین
۰۷:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عالی بود ،جای این گونه سریال‌ها در تلویزیون ما خالیه،و یه انتقاد از صدا و سیما،چرا با اینهمه بودجه ما در شبکه هامون شاهد دیدن بیش از اندازه فیلم و سریال و مستند بی اندازه تکراری هستیم،مگه شما کارتون چیه،حتی شبکه های یک ودو و سه،چرا مردمی که به هر دلیلی خودشون رو از ماهواره دور میکنند رو آذار میدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
شبکه تماشا فیلم و سریال های جدید میزاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اون فیلم و سریالهایی که شبکه تماشا و آی فیلم میزاره اصلا جدید نیستن و تکرارین،شما قبلآ ندیدید فکر می‌کنید جدیده،
آخرین اخبار