ایران می‌تواند به قدرت تولید کالا‌های عمومی منطقه خاورمیانه تبدیل شود

رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران می‌تواند با حفظ بازدارندگی نظامی اش قدرت سازنده‌ای در منطقه شود

محمد قاسمی رییس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران می‌تواند ضمن حفظ بازدارندگی نظامی به قدرت تولید کالا‌های عمومی مورد نیاز منطقه خاورمیانه تبدیل شود. 

وی در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری کرمان آیدکس اظهار کرد: سرنوشت کشور در گرو تصمیم گیری‌های بزرگی است که مبتنی بر تصمیم‌هایی که بخشی درحوزه دیپلماسی خودش را نشان میدهد. 

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی مبنایش در چند سال اخیر محیط همسایگی است، اما نکته‌ای که مغفول مانده محیط همسایگی ما یکپارچه نیست، چرا که در شمال با اوراسیا در شرق با آسیا و درغرب با خاورمیانه روبرو هستیم که محیط‌های همگرایی نیستند.

وی گفت:آنچه مهم است تمرکز دولت محترم بر توسعه روابط با روسیه و اوراسیا بوده که تاحدودی درست است. 

وی تصریح کرد: آنچه توسعه ازمنظر بخش خصوصی است اینکه ما نیاز به توازن داریم بازار‌های اصلی امروز درکشور‌های حوزه خلیج فارس و عراق است که باید توازن وجود داشته باشد و ما بتوانیم نمود‌های آن را ببینیم.

قاسمی گفت: در حال حاضر خاورمیانه با خلا قدرتی که بتواند کالای عمومی تولید کند روبرو است ایران می‌تواند با حفظ بازدارندگی نظامی اش قدرت سازنده‌ای در منطقه شود.

وی گفت: قدم‌های خوبی برای بورس برداشته شده است، سخت هست در زمان اندک کل مطالب را جمع کنیم در پنل‌های تخصصی تامین مالی بازار سرمایه با تفسیر توصیح خواهیم داد.

برچسب ها: همایش ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.