تدوین بانک اطلاعاتی بیکاران کرمانشاه

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه از تدوین بانک اطلاعاتی بیکاران کرمانشاه خبر داد که می‌تواند مبنایی برای تصمیم‌گیری مدیران باشد.

مهدی احمدوند با اشاره به تدوین بانک جامع اطلاعاتی بیکاران استان، گفت: کرمانشاه جزو اولین استان‌هایی می‌باشد که چنین بانک اطلاعاتی را تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات هشت هزار جوینده کار در این بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده، افزود: این اطلاعات شامل جنسیت، وضعیت مهارت متقاضی کار، سطح تسهیلات، محدوده سنی، ساکن شهر یا روستا بودن، سرپرست خانوار بودن و ... می‌باشد.

به گفته رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه، مبنای اولیه اطلاعات گردآوری شده افرادی بودند که در دور اول سفر رئیس جمهور درخواست شغل کرده بودند و با توجه به درخواست‌هایی که در مراجعه به کاریابی‌ها و سامانه جست و جویی شغلی اضافه می‌شود، اطلاعات این بانک نیز به روز می‌گردد.

احمدوند ابراز امیدواری کرد، در دور دوم سفر رئیس جمهور نیز بتوان اطلاعات تعداد بیشتری از متقاضیان کار را در این بانک گردآوری کرد.

وی هدف از تدوین این بانک اطلاعاتی را کمک به تصمیم‌گیران برای برنامه‌ریزی ایجاد شغل مناسب جهت این افراد اعلام کرد و ادامه داد: آمایش نیروی کار همواره مورد توجه بوده تا بتوان متناسب با شرایطی که این متقاضیان دارند، به برخی برای تامین مالی و خوداشتغالی کمک کرد، برخی را به واحد‌های صنعتی و بخش خصوصی ارجاع داد و برخی نیز که شرایط لازم را دارند به نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی معرفی شوند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های کرمانشاه معتقد است، تدوین این بانک اطلاعاتی به آموزش و توانمندسازی متقاضیان برای ورود موفق به بازار کار نیز کمک خواهد کرد.

احمدوند اضافه کرد: اطلاعات همه متقاضیان کار که البته خودشان مشتاق بوده و اعلام آمادگی کرده‌اند در قالب این بانک اطلاعاتی در سامانه «کارنگاشت» قابل دسترس بوده و متقاضیان نیز می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.