برگزاری اولین رویداد ترویج کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان در رفسنجان

اولین رویداد ترویج کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در قالب گیمی فیکیشن در سطح ملی و شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.

سید محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان با حضور در آیین افتتاحیه جشنواره حرکت و رویش از رویداد ترویج کتابخوانی در کودکان و نوجوانان بازدید کرد و گفت: این رویداد توسط معاونت پژوهشی دانشگاه ولیعصر رفسنجان با همکاری مرکز شتاب دهی مجتمع مس سرچشمه در ۴ دی ۱۴۰۳ در محل آمفی تئاتر شهید پرتوی برگزار می‌شود.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ولی عصر رفسنجان افزود: این رویداد اولین رویداد ترویج کتاب‌خوانی در سطح ملی ویژه قشر کودک و نوجوان در قالب گیمی فیکیشن در شهرستان رفسنجان است.

وی ضمن اشاره به اینکه ساعت سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر دنیا پایین است ادامه داد: ساعت سرانه مطالعه در کشور ما به ۱۵ دقیقه در روز می‌رسد و این آمار حدوداً نصف ساعت مطالعه در کشورهای دیگر است.

معاونت پژوهشی دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: این رویداد فرصتی است برای ارائه ایده های خلاقانه و نوآوران  صاحبان ایده، هسته‌های فناور وشرکت های دانش بنیان  در زمینه ایجاد علاقه و انگیز کتابخوانی در کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه این رویداد یک رویداد بازیگونه سازی برای ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوان است افزود : این رویداد در پایه سه محور بنیان گذاری شده محور اولیه محور علاقه و انگیزه برای مطالعه کتاب ، محور دوم خلاقیت در حل مسئله‌ و محور سوم هم محصولات و خدمات نو آوران است.  

جعفر پور گفت: صاحبان ایده و  شرکت ها دانش‌بنیان برمبنای این سه محور می‌توانند ایده‌ای خود را در این رویداد برای ما ارسال کنند و در پایان این رویداد  از ایدهای برتر و منتخب تقدیر به عمل آمده خواهد امد.

 

 

برچسب ها: همابش ، سرمایه گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.